חדשות בארץ

עפר שלח פרש מיש עתיד והכריז על הקמת מפלגה חדשה

בכיר יש עתיד, שדרש מיו"ר המפלגה יאיר לפיד לאפשר התמודדות מולו על תפקיד היו"ר ונדחה, הודיע על פרישתו מהמפלגה ועל הקמת מסגרת פוליטית חדשה. נשיא ארגון העצמאים להב, רועי כהן, הצטרף אליו. לפיד: "מאחל לשלח הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו על שיתוף הפעולה"

שלח (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)שלח (צילום: אורן בן חקון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עפר שלח הודיע בצהריים (חמישי) על פרישתו מיש עתיד ועל הקמת מפלגה חדשה. בהצהרה לתקשורת קרא שלח "לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל" לחבור אליו, והצהיר: "תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים. אחדש את שיתוף הפעולה עם החרדים".

שלח פתח את דבריו בביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר כי יהיה שותף לכל ממשלה שתביא לסיום שלטונו. עם זאת, לדבריו, "הסיפור העצוב של כחול לבן מלמד אותנו ש'רק לא ביבי' זה לא מספיק. הכישלון הגדול ביותר בתולדות הפוליטיקה שלנו נולד מן הרעיון, לפיו כדי לנצח אותו בבחירות צריך להביא נבחרת כוכבים, לנסות לחבר קצוות אידיאולוגיים ולהתרחק מכל אמירה ברורה".

"מסיבה זו דרשתי לפני שלושה וחצי חודשים מיאיר לפיד לקיים בחירות פתוחות לראשות המחנה, שבהן ייקבע מי עומד בראשו ותוגדר מחדש דרכו הרעיונית. אמרתי לו שבלי שינוי עמוק, יש עתיד לא תוכל להיות אלטרנטיבה. לפיד סירב, ומתמיד בסירובו".

"בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה", המשיך שלח. "בשל כך, אני נאלץ לעזוב את יש עתיד. הייתי ממייסדי המפלגה, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה. אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות נושא בתוכו את זרעי הכישלון".

בהמשך שיגר שלח עקיצה ללפיד: "אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאוזניכם. תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש'לא יודעים מה טוב להם'. תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם".

"הציבור החרדי הוא 15% מהאוכלוסיה בישראל", ציין שלח. "יש בינינו חילוקי דעות קשים על דמות המדינה, אבל הוא שותף. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו, או מהמחשבה שאפשר לעשות את השינויים המתבקשים על אפו ועל חמתו. החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינם לבין הגוש שלנו, שאפיין את מפלגת העבודה של פעם". ביחס למגזר הערבי, אמר: "יש בינינו חילוקי דעות קשים על דמות המדינה, אבל הוא שותף. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו, או מהמחשבה הצינית שאפשר להשתמש בו ולזרוק. קולו לגיטימי וקולו יישמע".

אל שלח הצטרף רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב: "בשנה האחרונה רועי הוא הנציג הבולט ביותר של מי שנפגעו קשה מכולם ממשבר הקורונה", אמר בכיר יש עתיד הפורש. "הוא לא רק זועק ונלחם, אלא גם מציע פתרונות בהירים ומעשיים. אני גאה שבחר להצטרף אליי".

בתגובה להודעת הפרישה של שלח, כתב לפיד בטוויטר: "מאחל לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו, ומודה לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות".

כזכור, שלח – מקורבו של יו"ר יש עתיד – קרא בחודש ספטמבר לקיים פריימריז מיידיים לראשות המפלגה. הוא מתח ביקורת חריפה על לפיד: "יש עתיד לא רשומה על שמו בטאבו", אמר בריאיון לחדשות 12. "אני מתכוון לנצח את לפיד. אדאג שהמפלגה תהיה הגדולה ביותר". אלא שיו"ר עתיד דחה על הסף את דרישתו של שלח: "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים", אמר. "המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה. בוועידה הזו אנחנו נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש המפלגה. כל חבר מפלגה שירצה להתמודד מולי – מוזמן. תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ".

תגיות:יאיר לפידיש עתידעפר שלחבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה