חדשות בארץ

שלח: דורש לקיים פריימריז על ראשות יש עתיד – אתמודד מול לפיד

חבר הכנסת עפר שלח, הנחשב למקורבו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, דרש לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה, ומתח ביקורת על התנהלותו של לפיד: "מועד הבחירות המקדימות הוזז פעמיים – במהלכים חשאיים". לפיד: "אבדוק את זה, אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות"

שלח ולפיד, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שלח ולפיד, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עפר שלח אמר היום (רביעי), כי הוא דורש לקיים פריימריז מיידיים לראשות מפלגת יש עתיד, וכי בכוונתו להתמודד על התפקיד מול היו"ר יאיר לפיד.

"בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות", כתב שלח בפייסבוק. "זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים".

ביש עתיד, שהוקמה על ידי לפיד ב-2012, לא התקיימו עד כה פריימריז לראשות המפלגה. כהונתו של לפיד כיו"ר הוארכה בעבר בתקנון המפלגה עד לסוף הכנסת ה-22, ונקבע כי עם סיום כהונתו ייערכו בחירות לתפקיד. בנובמבר 2019 הודיעו ביש עתיד על ביטול הפריימריז ועל הארכת כהונתו של לפיד עד סוף הכנסת ה-25: "בשל המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22, יחד עם הקמת מפלגת כחול לבן, הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר ח"כ יאיר לפיד עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".

שלח, הנחשב למקורבו של לפיד, מתח בדבריו ביקורת על התנהלותו של היו"ר: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

"צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל", הצהיר שלח. "זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד, שהודעתו של שלח תפסה אותו באמצע ריאיון לאתר בערבית PANET, אמר כי אינו מופתע מהדברים: "עפר דיבר איתי על זה. הוא רוצה את זה, וזה בסדר גמור. אנחנו נבחן את זה, אבדוק את זה. אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות". יו"ר יש עתיד הוסיף, כי הוא ושלח חברים 30 שנה: "הוא אישיות מאוד פופולרית אצלי בבית, וזה יישאר ככה. חברות חשובה יותר מפוליטיקה".

תגיות:יאיר לפידיש עתידעפר שלח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה