חדשות בארץ

בר לב: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע

החלטתו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, להקים ועדת בדיקה ממשלתית התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ולאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בר לב: "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה"

זירת הבריחה מחוץ לכלא גלבוע, יום שני (צילום: פלאש 90)זירת הבריחה מחוץ לכלא גלבוע, יום שני (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הודיע הערב (חמישי) על החלטתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית לאירוע בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע בצפון. ההחלטה התקבלה בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, לאחר היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ותובא לאישור הממשלה.

מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי הוועדה, בראשה יעמוד שופט בדימוס, תבדוק את "הכשלים שאיפשרו את אירוע הימלטות האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע בליל יום שני".

השר בר לב אמר: "לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה. בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי, ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

ועדת בדיקה ממשלתית הינה ועדה ציבורית המוקמת על פי החלטתו של שר, מכוח סמכותו לפי סעיף 8א לחוק הממשלה. על פי ההודעה מטעמו של בר לב, "היסטוריית השימוש בכלי זה מלמדת כי השימוש בו נעשה במקרים בהם עלה צורך לבדוק כשלים רוחביים משמעותיים שנפלו במערכות, ועל כן החליט השר לפעול במתכונת זו".

בר לב סייר במהלך היום בכלא קציעות, בו התפרעו אמש אסירים ביטחוניים המשתייכים לג'יהאד האסלאמי. בהתייחסו לבריחתם של המחבלים מכלא גלבוע, אמר השר כי "זה כישלון. אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה ברמה המקומית של בית הכלא, ומהן ההשלכות בכלל שירות בתי הסוהר. נבדוק, נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

מוקדם יותר פורסם, כי במכתב ששיגרה לאנשי שב"ס הבהירה נציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי כי אין בכוונתה להתפטר מתפקידה. "אין ספק כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות", כתבה. "זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים אשר יקדמו את פועלנו".

"חשוב לי להדגיש, כי אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק עם כלל כוחות הביטחון והדרג המדיני", הוסיפה פרי. "משבר בארגון חזק כמו שירות בתי הסוהר גורם לו להשתפר ולנוע קדימה. נהיה גאים במה שטוב ונשפר את הנדרש. אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את המדינה ואזרחיה".

תגיות:עמר בר לבכלא גלבועועדת בדיקה ממשלתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה