חדשות בארץ

השר בר לב בכלא קציעות: "נהפוך כל אבן לבדוק מה גרם לכישלון"

השר לביטחון הפנים עמר בר לב, סגנו יואב סגלוביץ ונציבת שב"ס קטי פרי ביקרו בכלא קציעות. בר לב התייחס לבריחת המחבלים מכלא גלבוע: "נבדוק, נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם"

בר לב (צילום: Basel Awidat/Flash90)בר לב (צילום: Basel Awidat/Flash90)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, סייר הבוקר (חמישי) בכלא קציעות, בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי.

אסירים ביטחוניים המשתייכים לג'יהאד האסלאמי התפרעו אמש בבית הכלא והציתו בו מספר תאים. במהלך ביקורו במקום פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת "מצדה" שהתעמתו עם המתפרעים, וביקר באגף בו נשרפו התאים.

בר לב התייחס לבריחתם של ששת המחבלים מכלא גלבוע שבצפון בערב ראש השנה: "אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע", אמר. "זה כישלון. אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה ברמה המקומית של בית הכלא, ומהן ההשלכות בכלל שירות בתי הסוהר. נבדוק, נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

השר הוסיף: "אני מברך אתכם, סוהרים וסוהרות בכלא קציעות, על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם על ההתפרעויות שאירעו כאן במהלך היממה האחרונה. תמשיכו לשמור על עירנות מבצעית גבוהה, כי אירוע דומה או חמור יותר עלול להתרחש שוב בעתיד".

סגן השר סגלוביץ אמר: "מעטים יודעים את העבודה היומיומית הקשה שמוטלת על שירות בתי הסוהר. ראינו אתמול את ההתמודדות המורכבת מול הצתות והתפרעויות של אסירים בכמה בתי כלא. אנחנו בעיצומו של אירוע בריחה קשה שעדיין לא הסתיים. יש לבצע בדיקה מעמיקה, להפיק את הלקחים, אבל עכשיו הדבר החשוב ביותר הוא לעצור את המחבלים ולהחזירם למאסר".

נציבת שב"ס הודתה לשר ולסגנו על הגיבוי שהעניקו לפיקוד ולסוהרים הפועלים בשטח: "תפקיד של סוהר זה תפקיד לא פשוט ומורכב, אבל מי שבא מגיע על מנת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר", אמרה לסוהרים. "תודה לכם על הנחישות והמקצועיות ועל האופן שניטרלתם את האיום אמש ללא פגיעות בנפש, וגם עבדתם על עקרון כבוד האדם לצד המקצועיות".

מוקדם יותר פורסם, כי במכתב ששיגרה לאנשי שב"ס הבהירה פרי שאין בכוונתה להתפטר מתפקידה. "אין ספק כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות", כתבה. "זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים אשר יקדמו את פועלנו".

"חשוב לי להדגיש, כי אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא והדוק עם כלל כוחות הביטחון והדרג המדיני", הוסיפה פרי. "משבר בארגון חזק כמו שירות בתי הסוהר גורם לו להשתפר ולנוע קדימה. נהיה גאים במה שטוב ונשפר את הנדרש. אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם, וביחד לשרת את המדינה ואזרחיה".

תגיות:שב"סעמר בר לבכלא גלבועקטי פרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה