חדשות יהדות

ערב ראש השנה תשפ"ב: כמה יהודים חיים בעולם?

מנתונים שפרסמה אמש (מוצאי שבת) הסוכנות היהודית לקראת השנה החדשה עלה כי מספר היהודים בעולם עומד על כ-15.2 מיליון. מדובר בגידול קל לעומת שנת תשפ”א. בישראל חיים 6.9 מיליון יהודים, בעוד 8.3 מיליון חיים בתפוצות

אא

ערב ראש השנה תשפ"ב, מספר היהודים בעולם עומד על כ-15.2 מיליון, בהשוואה ל-15.1 מיליון בשנת תשפ"א - כך עולה מנתונים שפרסמה אמש (מוצאי שבת) הסוכנות היהודית לקראת השנה החדשה.

עוד עולה מהנתונים כי בישראל חיים 6,930,000 יהודים, בעוד 8.3 מיליון יהודים חיים בתפוצות – רובם, כשישה מיליון, בארצות הברית וכ-2.3 מיליון בשאר המדינות. כלומר, שיעור היהודים בישראל מתוך כלל יהודי העולם עומד על 45.3%, עלייה של חצי אחוז לעומת השנה הקודמת. לצידם חיים בישראל למעלה מ-470 אלף זכאי חוק השבות. מספר זכאי חוק השבות בעולם עומד על 25.3 מיליון איש נוספים.

את המחקר ערך הדמוגרף הבכיר, פרופ' סרג'יו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית. האומדנים כוללים את כל אלה המגדירים את עצמם כיהודים ושאינם מחזיקים בזהות דתית אחרת.

על פי המחקר, הקהילה הגדולה ביותר באירופה מתגוררת בצרפת. האוכלוסייה היהודית במדינה מונה כ-446 אלף איש. בקנדה חיים 393,500 יהודים, בבריטניה 292 אלף, בארגנטינה 175 אלף, ברוסיה 150 אלף ובגרמניה 118 אלף. במדינות ערביות ומוסלמיות מתגוררים כ-27 אלף יהודים, מהם כ-14,500 בטורקיה, כ-9,500 באיראן, כ-2,000 במרוקו וכ-1,000 בתוניסיה.

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, אמר כי "שנת תשפ"א הייתה שנה מאתגרת בצילה של מגיפה עולמית, שלימדה אותנו יותר מכל על משמעותה של הערבות ההדדית בעם היהודי. עשרות אלפי עולים חדשים הגיעו לישראל בסיוע הסוכנות היהודית על אף השיתוק העולמי במרחב האווירי, ועוד אלפי צעירים מהתפוצות הגיעו לתוכניות התנדבות וקריירה במסגרת פרויקט מסע".

לקראת ראש השנה, גם נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך בשנה טובה את אזרחי ישראל בארץ והקהילות היהודיות בעולם, וביקש שגם השנה העם היהודי ימשיך להפגין סולידריות חברתית:

"גם אנחנו יודעים שנכונו לנו לא מעט אתגרים. עלינו להמשיך ולהתמודד עם איום הקורונה, לצאת להתחסן, לעשות הכול כדי להפגין סולידריות. לייצב את המערכת הפוליטית, לעסוק במחבר ביננו, להושיט יד לאחרת ולאחר, ולוודא שאנחנו מצליחים לשמור לא רק על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל, אלא גם על אושרם ורווחתם הנפשית", אמר הרצוג.
"בשעת הרצון הזו, על סיפה של שנה עברית חדשה, וכדי להבטיח שתהיה לנו שנה טובה, כדי להבטיח גמר חתימה טובה, עלינו לחדש את ההבטחה שלנו - הבטחת ה'יחד'. הבטחת האכפתיות, הבטחת הערבות ההדדית. צריך להיות לנו אכפת מהשותפות, בין כל חלקי החברה הישראלית, על אף המחלוקות ועל אף הפערים. צריך להיות לנו אכפת מהחיים, צריך להיות לנו אכפת מהכאב של הזולת, גם אם הוא לא בן ה'מחנה', הקבוצה, העדה או הקהילה שלנו. צריך להיות לנו אכפת מהשכן או השכנה שמעבר לדלת, מהשכונה שמעבר לכביש, מהיישוב שמעבר לעמק. צריך להיות לנו אכפת מכל האנשים שמרכיבים את פסיפס הזהויות, האמונות והערכים שמרכיבים את החברה הישראלית. וצריך להיות לנו אכפת ממדינת ישראל כולה", סיכם.

תגיות:חדשותיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה