חדשות בריאות

פרופ’ אש: "יש פרפרים בבטן לקראת שנת הלימודים"

בריאיון לכאן ב', אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ישנם חששות לקראת החזרה למוסדות החינוך אולם טען כי הושג "איזון נכון". בנוגע לסגר בחגי תשרי: "ככל שמגמת הבלימה תישמר, אין צורך בצעד הזה"

פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר (שני) לפתיחתה הצפויה של שנת הלימודים ביום רביעי הקרוב. "זה לא שאין חששות", אמר בריאיון לקרן נויבך בכאן ב'. "יש תמיד פרפרים בבטן כשיש שינוי כזה גדול, אבל אני חושב שהגענו לאיזון נכון בין לאפשר לתלמידים ללמוד ובין לעשות זאת בצורה הכי בטוחה שאפשר. זה לא שכל החלומות שלי התגשמו באשר לאיך ללמוד, אבל אני חושב שזה בסדר".

פרופ' אש הדגיש, כי להורים חלק משמעותי במתווה הפתיחה של שנת הלימודים: "הבדיקות המהירות מאוד חשובות, אבל אני חושב שהעיקר פה זה האחריות של ההורים. זה לא מי יבדוק את הפתק בכניסה לבית הספר. ההורים צריכים להבין שהם עושים את הבדיקה כמו שצריך, ואם הבדיקה חיובית – לא שולחים את הילד לבית הספר".

באשר לנתוני התחלואה, שמוסיפים להיות גבוהים, הסביר פרופ' אש: "אנחנו במצב של בלימה. אין עלייה גבוהה בנתונים. יש עדיין מגמה של עלייה – מקדם ההדבקה מעל 1. אבל אנחנו רואים שאין עלייה בחולים הקשים בצורה משמעותית, גם במאומתים העלייה קטנה, כך שיש תקווה, אופטימיות זהירה".

"מה שמטריד אותי שזה לא יישאר כך לאורך זמן", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות. "חודש ספטמבר הוא חודש מאתגר, גם פתיחת הלימודים וגם החגים, והחשש הוא שזה יכול להוביל לעלייה נוספת בתחלואה. אני מקווה מאוד שאנשים יקפידו, שלא תהיה אופוריה בגלל שהמספרים קצת יותר טובים".

אש ציין, כי "סגר ירד מהפרק לקראת חגי תשרי. ככל שמגמת הבלימה תישמר – או שלא תהיה עלייה במספר החולים הקשים, או שהיא תהיה איטית מאוד – אין צורך בצעד הזה". הוא הוסיף, כי בשלב זה אין צורך בהטלת מגבלות נוספות במהלך החגים: "אני מזכיר שיש מגבלה של עד 50 איש במקומות סגורים שאין להם תו ירוק. זה מספר שמאפשר לחגוג היטב".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה