חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 8,800 נדבקים חדשים אתמול, 680 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, 135 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 186 מוגדר קריטי. מתחילת החודש נפטרו 431 בני אדם

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הבוקר (ראשון) עדכון על נתוני התחלואה והתמותה מנגיף הקורונה. מהעדכון עולה כי אתמול אובחנו 8,800 מאומתים חדשים. כ-139 אלף בדיקות פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה – ל-6.57%. מקדם ההדבקה (R) רשם ירידה קלה נוספת ועומד כעת על 1.14.

79,249 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,120 מאושפזים בבתי חולים. אתמול נוספו 111 חולים קשים חדשים, לעומת 102 באותו יום בשבוע שעבר. במצטבר, בבתי החולים מאושפזים כעת 680 חולים במצב קשה. 135 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 186 חולים מוגדר קריטי.  

עוד עולה מהנתונים, שאינם סופיים, כי אתמול נפטרו 13 חולים. מתחילת החודש נפטרו 431 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, 89 מתוכם מתחילת השבוע. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,909.

כ-112,400 איש התחסנו אתמול, כ-98,400 מתוכם קיבלו את החיסון השלישי. כ-9,700 איש התחסנו בחיסון ראשון, וכ-4,300 קיבלו את מנת החיסון השנייה. עד כה התחסנו 1,772,367 איש בחיסון השלישי. 5,933,086 איש התחסנו במנה אחת, ו-5,459,308 קיבלו שתי מנות. 

שלשום נחצה, לראשונה בגל הנוכחי, רף ה-10,000 מאומתים ליום. ברקע התחלואה המתפשטת, גוברים הקולות הקוראים לממשלה לדחות את פתיחת שנת הלימודים. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, פרסם הבוקר טור ב"ידיעות אחרונות", בו הביע את דעתו, כי במצב התחלואה הנוכחי פתיחת שנת הלימודים כסדרה "אינה מתיישבת עם ניהול סיכונים סביר" ומהווה "הימור עם הפסד כמעט בטוח".

"מערכת החינוך כאן היא כל כך צפופה, יש לנו הכי הרבה ילדים בכל המדינות המפותחות", כתב בר סימן טוב. "לפתוח את השנה כעת, כשמספר המאומתים ליום עומד על כ-10,000, יהיה לשחק באש ולהתפלל לנס. יכול להיות שיקרה לנו נס ופתיחת שנת הלימודים תעבור בשלום, אך לא ניתן לשלול קטסטרופה".

בר סימן טוב תקף את המתווה שגיבש משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים: "היינו צריכים לנצל את הזמן הרב שהיה לנו כדי להיערך לפתיחה בטוחה של שנת הלימודים. המצאנו מתווים של כיתות ירוקות שרק עיוור צבעים לא רואה כמה הן אדומות בוהקות. מבצע הבדיקות הסרולוגיות רק בלבל עוד יותר את ההורים, שכבר לא מבחינים בין שלל המתווים והבדיקות השונות. ובעיקר – ניהלנו משא ומתן עם הווירוס במעמד צד אחד. הוא לא בא לשולחן ולא משתף פעולה עם התוכניות שלנו".

בסיכום הדברים, קרא בר סימן טוב להתחיל בהיערכות מיידית ל"פתיחה בטוחה" של מערכת החינוך אחרי החגים: "צריך לחיות לצד הקורונה ולעשות הכל כדי להימנע מסגר. זה עדיין אפשרי. אך המשמעות של לחיות לצד הקורונה לא אומר לאפשר למות ממנה בהיקפים של עשרות אנשים ביום, כל יום למשך תקופה ארוכה. המשמעות הנכונה היא ליצור שגרת חיים בטוחה לטווח ארוך".

"בכל פעם שפתחנו את הלימודים מאז שהחלה המגפה, חווינו עלייה בלתי נשלטת בתחלואה. מעולם לא פתחנו אותם ב-10,000 חולים ליום. ההתמודדות עם המגפה דורשת אסטרטגיה רב-מערכתית וארגז כלים רחב. צריך לנצל את תקופת החגים כדי לעשות זאת הפעם באופן שונה – ולטווח ארוך".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה