חדשות יהדות

מטלטל: שלושה ישראלים נכלאו בניגריה – וניצלו בזכות תפילין

שלושה ישראלים שהגיעו לצלם סרט תיעודי על שבטים יהודים בניגריה נעצרו בעת תפילת שבת בבית כנסת מקומי, זאת אחרי שארגון בדלני העלה פוסט שקושר אותם עם מנהיג חבל ביאפרה, שדורש עצמאות ומתנגד למשטר הניגרי. האזינו לראיון המרגש והמטלטל עם עמי מימון

  • י' אלול התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא
 
רודי רושמן יצא לחקור את הקהילות היהודיות יחד עם שני חבריו. המדינה הראשונה אליה הגיעו הייתה ניגריה.

בבואם למדינה נסעו לקהילה היהודית במקום והתאחסנו במלון מקומי, אלא שאז פרצו לחדרם מספר חיילי צבא ניגריה כשהם חמושים ורעולי פנים ועצרו אותם. לצערם התברר כי הם נחשדים כמשת"פים של קהילה מסוימת בדרום ניגריה הנלחמת לעצמאותה נגד השלטון.

במשך כשלושה שבועות היה רודי וחבריו בכלא המקומי עם תנאים תת אנושיים ללא אוכל וללא מים. שלא לדבר על מקלחת ותנאים אנושיים בסיסיים. 

התפנית בעלילה הייתה בעקבות מצוות תפילין. רודי סיפר לעמי מימון כי החפץ היחיד שהיה עליהם באותה עת הוא התפילין: "חברי איטר ומניח תפילין ביד שמאל, ונאלץ לחזור על עקבותיו כדי להביא את התפילין, וכך היה ברשותינו שני זוגות תפילין. לאחר 10 ימים בכלא הבנו שאנחנו צריכים לפעול. הנחתי את התפילין על הראש והיד ויצאתי החוצה מהכלא, צעקנו באנגלית שישחררו אותנו, ואנחנו לא עשינו כלום".

התמונה שלהם עם תפילין עוררה סערה גדולה עד שאחד המפקדים אמר כי הוא נבהל מהתפילין והחל להתעניין בכך, כפי הכתוב "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך".

סוף דבר - השלושה שוחררו בתום שלושה שבועות בכלא הניגרי, לאחר שהתברר בזכות מצוות התפילין כי הם אינם משת"פים של המורדים.

תגיות:עמי מימיוןרודי רושמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה