חדשות בריאות

"לצמצם נזקים": בנט הנחה להיערך לסגר – בחגי תשרי

במסמך מדיון קבינט הקורונה שנחשף בכאן חדשות, עולה שראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להיערך לסגר בחגי תשרי, כשלדבריו עיתוי הטלת הסגר נועד "לצמצם נזקים"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע הזינוק הדרמטי בתחלואה הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להיערך להטלת סגר רביעי בחגי תשרי. כך עולה ממסמך סודי של קבינט הקורונה, שנחשף הערב (ראשון) על ידי מיכאל שמש בכאן חדשות.

על פי הדיווח, במסמך הסיכום של דיון הקבינט שנערך ביום שלישי שעבר נכתב: "ראש הממשלה ציין את המאמצים העיקריים בהם אנו מתמקדים. במידה וכל אלה לא יעזרו, נידרש להגבלות חמורות יותר, לרבות סגר, שאותו נתזמן קרוב לוודאי לתקופת החגים כדי לצמצם נזקים (כולל במערכת החינוך)".

בישיבת הממשלה הבוקר התגלע עימות בנוגע לאופציית הסגר, כשמספר שרים דרשו להפסיק אפילו את השימוש במילה "סגר". על פי הדיווחים מתוך הישיבה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים, ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים, לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר".

השר לענייני מודיעין, אלעזר שטרן, התבטא ברוח דומה: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום". מנגד, השר לביטחון הפנים עמר בר לב טען כי אין לטמון את הראש בחול: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור, אבל צריך לומר את האמת לציבור והאמת היא שהמציאות מפחידה".

בר לב הוסיף, כי "אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן. המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות להגיע לסגר. זה בידיים של הציבור".

השרת להגנת הסביבה, תמר זנדברג, גיבתה את בר לב: "עוד 20 עד 30 יום נגיע לסף הספיקה של מערכת הבריאות – זו לא עמדה, זה מדע. לא שמעתי הצעה חוץ מלהגיד 'לא סגר'. אין מה לטמון את הראש בחול ולעצום עיניים".

בתוך כך, מעדכון שנמסר הערב ממשרד הבריאות עולה כי מחצות ועד השעה 21:45 אובחנו 2,662 ישראלים כנשאי קורונה. מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה ל-366, ביניהם 53 מונשמים. מצבם של 76 חולים מוגדר קריטי. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,542, מתוכם 65 נפטרו מתחילת החודש.

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה