חדשות בריאות

עימות בממשלה: "להסיר את נושא הסגר מסדר היום"

בישיבת הממשלה תבעו השרים אלעזר שטרן ויפעת שאשא ביטון להפסיק את השימוש במילה "סגר". שטרן: "לעקור את המילה הזו מתוכנו". השרים עמר בר לב וזנדברג קראו שלא לטמון את הראש בחול. בר לב: "המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות להגיע לסגר"

בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)בנט ולפיד בישיבת הממשלה, היום (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

ברקע הזינוק בתחלואת הקורונה, התגלע היום (ראשון) בישיבת הממשלה עימות בנוגע לאופציית הסגר, כשמספר שרים דרשו להפסיק אפילו את השימוש במילה "סגר".

על פי הדיווחים מתוך הישיבה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: "מעבר לעובדה שאנחנו צריכים להסיר את נושא הסגר מסדר היום, עצם זה שאנחנו מדברים על זה, אנחנו מקבעים מציאות בשטח. יש ביטולים, ואנשים נמצאים בחרדה קיומית על הפרנסה שלהם. ראינו גרפים, לא משנה אם מדינות עשו סגר או לא עשו סגר, או עשו סגר חלקי – הגרף של התחלואה נראה אותו דבר".

שר המודיעין אלעזר שטרן התבטא ברוח דומה: "אנחנו צריכים לעקור את המילה הזו 'סגר' מתוכנו. אנחנו גורמים לאנשים לחיות תחת איום". מנגד, השר לביטחון הפנים עמר בר לב טען כי אין לטמון את הראש בחול: "אני גם לא חושב שצריך להפחיד את הציבור, אבל צריך לומר את האמת לציבור והאמת היא שהמציאות מפחידה. כל עשרה ימים זה מכפיל את עצמו. בעוד 23 ימים נהיה ב-1,600 חולים קשים, שזה פחות או יותר יכולת הספיקה".

בר לב הוסיף, כי "אם יתחסנו וישימו מסכות, הסיכוי לסגר יקטן. המצב הכי גרוע זה לא להזכיר את המילה 'סגר' ואז עוד ארבעה שבועות להגיע לסגר. זה בידיים של הציבור".

השרת להגנת הסביבה, תמר זנדברג, גיבתה את בר לב: "עוד 20 עד 30 יום נגיע לסף הספיקה של מערכת הבריאות – זו לא עמדה, זה מדע. לא שמעתי הצעה חוץ מלהגיד 'לא סגר'. אין מה לטמון את הראש בחול ולעצום עיניים".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ עלה ל-602. לאחר הזינוק שחל בסוף השבוע במספר החולים במצב קשה, המספר ממשיך לעלות ועומד כעת על 348 – לעומת 253 לפני יומיים. 52 חולים מחוברים למכונות הנשמה, ומצבם של 71 חולים מוגדר קריטי.

אתמול אובחנו 2,886 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כ-76 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-3.83%. מקדם ההדבקה (R) עומד על 1.32.

נכון להבוקר, 32,300 בני אדם בישראל מוגדרים כחולים פעילים. בסוף השבוע נפטרו 16 חולים, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-6,535. בשבעת הימים האחרונים נפטרו 58 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

תגיות:עמר בר לביפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה