חדשות בריאות

התחלואה ממשיכה לעלות: 212 חולים במצב קשה

362 חולי קורונה מאושפזים בבתי חולים, ביניהם 37 מונשמים. מצבם של 42 חולים מוגדר קריטי. הנשיא יצחק הרצוג קרא לציבור ללכת ולהתחסן

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי אתמול אובחנו בישראל 2,080 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-66,449. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך לטפס, ועמד על 3.17%.

נכון להבוקר, 18,775 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 362 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים חצה בסוף השבוע את רף ה-200, ועומד כעת על 212. לפני כניסת השבת עמד המספר על 168. עלייה נרשמה גם במספר החולים המונשמים, שעומד כעת על 37. מצבם של 42 חולים מוגדר קריטי. בשתי היממות האחרונות נפטרו חמישה חולים נוספים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,474.

194 מבין הנדבקים שאומתו אתמול חזרו בעשרת הימים האחרונים מחו"ל, 64 מהם מטורקיה, שבעה מגאורגיה, חמישה מקפריסין ואחד מבריטניה. מדינות אלו נכנסו שלשום לרשימת המדינות המוגדרות עם רמת סיכון מירבית, שהנסיעה אליהן אסורה. 39 נדבקים נוספים חזרו מיוון ו-17 מארצות הברית.

על פי מודל הרמזור, 16 רשויות מוגדרות אדומות, בהן הערים עפולה, סכנין, בת ים, נתיבות, חריש, חצור הגלילית וקריית מוצקין. 70 יישובים, בהם 23 ערים ו-24 רובעים, נמצאים ברשימה הכתומה. מספר היישובים הצהובים מסתכם ב-155, בהם 48 ערים ו-34 רובעים.

הנשיא יצחק הרצוג, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעיותיהם פתחו ביום שישי את המבצע למתן החיסון השלישי כשהתחסנו בפעם השלישית בבית החולים שיבא בתל השומר. בשלב זה יינתן החיסון לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים מעת שקיבלו את החיסון השני.

הרצוג, שהשתתף הבוקר בכנס ירושלים של ערוץ 7, קרא לציבור ללכת ולהתחסן: "כולם שואלים אותי ביומיים האחרונים 'איך אתה מרגיש אחרי החיסון?'. מיכל ואני מרגישים מצוין אחרי החיסון המשלים. אני קורא לכל הציבור בישראל לצאת ולהתחסן, לשמור על הבריאות שלכם ועל סביבתכם ולקיים את המצווה הנעלה של 'ואהבת לרעך כמוך'".

"החיסון הוא ההתגלמות של הערבות ההדדית במיטבה", הוסיף הרצוג. "אנחנו רוצים לפתוח שנת לימודים בצורה מיטבית, לחגוג בראש השנה יחד עם כל המשפחה ולחזור לשגרת חיים מלאה".

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה