חדשות בריאות

ללא קפסולות, עם בדיקות נרחבות: מתווה משרד החינוך לשנת הלימודים

משרד החינוך הציג את התוכנית שגיבש בשיתוף עם משרד הבריאות לפתיחת שנת הלימודים הבאה בצל התפשטות תחלואת הקורונה. כל הפרטים

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד החינוך פרסם היום (ראשון) את המתווה שגיבש, בשיתוף עם משרד הבריאות, לפתיחת שנת הלימודים הבאה בצל התפשטות תחלואת הקורונה. בהתאם לסיכומים שהוצגו, ובכפוף לאישור קבינט הקורונה, שנת הלימודים תיפתח כסדרה מהגן ועד כיתות י"ב, כולל החינוך הבלתי פורמלי, וללא חלוקה לקפסולות. בנוסף, סוכם לבצע פיילוט משותף למשרדי הבריאות והחינוך, במסגרתו תיבחן האפשרות לצמצם את ימי הבידוד ל-48 שעות לתלמידים או עובדי הוראה שנבדקו ונמצאו שליליים.

תוכנית העבודה של משרד החינוך כוללת את פתיחת כל מוסדות החינוך ללמידה פיזית, ללא תלות בצבע הרשות ותוך התאמת מדיניות הבידוד למערכת החינוך. במשרד החינוך ציינו, כי עם המעבר של רשות לצבע כתום יתבצעו מהלכים בית-ספריים לצמצום מגעים. כמו כן, יתוגברו פעולות מניעה ואיתור שיכללו את תוכנית "מגן חינוך" ובדיקות מהירות.

עוד הוחלט, כי סגירת מוסד חינוכי תיעשה רק במידה ותחול בו עלייה משמעותית בתחלואה. ההחלטה על סגירת המוסד תתקבל במשותף על ידי מנהל המחוז ולשכת הבריאות. פעילויות בלתי פורמליות יתקיימו בכל תנאי, אך ברשויות כתומות ואדומות הן ייערכו בשטחים פתוחים בלבד. מסגרות הצהרונים יפעלו כבשגרה, וכן גם ההסעות.

בהודעת משרד החינוך הובהר, כי למנהלי מוסדות החינוך תינתן גמישות לנקיטה בצעדים לשם צמצום מגעים, בהתאם לשיקול דעתם. אלו יכללו את האפשרויות הבאות: מעבר לקבוצות לימוד קטנות, הפרדה בין השכבות במרחבי הפעילות השונים, וכן שילוב למידה מרחוק.

במהלך שנת הלימודים יתבצעו דיגום וניטור מקדימים, בהתאם למשאבים וליכולות הביצוע של חברות הדיגום. יינתן תעדוף להתמקדות בערים אדומות ובבתי ספר יסודיים, בפרט בתלמידי כיתות ה'-ו'. בהתאם ליכולת, יבוצעו דיגומים מדגמיים גם בערים כתומות. הבדיקות יהיו וולונטריות, ויותנו באישור ההורים.

כדי להגדיל את היקף פטורי הבידוד של התלמידים וצוותי ההוראה, במהלך החודשים אוגוסט וספטמבר יתקיים מבצע ארצי של בדיקות סרולוגיות לאיתור נוגדנים, בדגש על תלמידי היסודי ובפרט תלמידי כיתות ה'-ו'. המבצע ייערך בשיתוף משרד הבריאות, משרד החינוך והשלטון המקומי.

מטעמה של שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, נמסר: "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם, ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך. בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות, וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית ליצור בעבורם ודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס למתווה שפורסם על ידי משרד החינוך: "אנחנו בעבודה אינטנסיבית משותפת כדי לגבש את התוכנית", אמר בתדרוך לתקשורת. הוא ציין כי "בהודעה שפורסמה יש כמה נקודות לא סגורות, שאנחנו צריכים ללבן אותן מול משרד החינוך. נמשיך בתהליך ההידברות, כדי להגיע לתצורה שתבטיח את הבריאות של ילדינו בתוך מערכת החינוך ותאפשר לימודים רציפים ככל שניתן אל מול עלייה בתחלואה".

תגיות:משרד החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה