סיפורים אישיים

הרופאים נדהמו: נס בזכות ברכת כהנים

חליתי בסרטן. גופי הוצף ברעלים, משקלי ירד פלאים. שכבתי כל היום במיטה, מנוון ומכווץ. גם ללמוד לא יכולתי, ולהתפלל – רק מעט ורק בשכיבה. איך התחולל השיפור הגדול במצבו של החולה? קראו בכתבה שלפניכם

  • י"א אב התשפ"א
(צילומים: shutterstock / פלאש 90)(צילומים: shutterstock / פלאש 90)
אא

יהושע כהן (שם בדוי) הינו אברך בישיבת מיר בירושלים, חלה במחלת הסרטן, ועבר שני מחזורי טיפול קשים ביותר. "גופי הוצף ברעלים, משקלי ירד פלאים. שכבתי כל היום במיטה, מנוון ומכווץ. גם ללמוד לא יכולתי, מלבד קביעות של לימוד עם חברותא במשך חצי שעה ביום בענייני שביעית, כפי שהורה לי מרן הגר"ח קנייבסקי. גם להתפלל יכולתי רק בעודי שוכב במיטתי.

"הגיעו ימי החנוכה", ממשיך יהושע לספר, ודבריו צוטטו ב'מוסף שבת קודש' של 'יתד נאמן'. "בזמן הדלקת נרות קמתי בקושי רב כדי לקיים את מצות היום, וב"ה עשיתי זאת בשמחה ושרנו שירים מתוך התרוממות הרוח.

"באחד מימי החנוכה קיבלתי שיעור מוקלט בעניני חנוכה, והוא היה זה שבחסדי שמים הביא לתפנית מפתיעה בס"ד במצבי הקשה. בשיעור זה דובר אודות חשיבותה המיוחדת של מצוות הדלקת נר חנוכה וברכת כהנים, אשר אודות שתי מצוות אלו, אומר הרמב"ן בתחילת פרשת בהעלותך, שהן 'המשך לעבודת בית המקדש'.

"כאשר שמעתי את הדברים, חשבתי לעצמי: 'הרי אני כהן, ואיך אוכל להחמיץ מצוה חשובה זו?' הרי איני יודע מה ילד יום והאם גופי יעמוד במחזור נוסף של טיפולים, אם אזדקק לכך.

"החלטתי שאני חייב ללכת לבית הכנסת ולברך ברכת כהנים. לתדהמת בני ביתי קמתי למחרת ממיטתי ויצאתי מביתי לכיוון בית הכנסת.

"אחרי מאמצים מרובים הגעתי לבית הכנסת הסמוך לביתי, ובהגיע זמן ברכת הכהנים התקרבתי לעבר הדוכן. בפני עמדה עתה משימה קשה ביותר – לעלות שלוש מדרגות שהובילו לדוכן.

"המאמץ היה נוראי. ליבי הלם בחזקה ופעימותיו הגיעו לקצב של מאתיים פעימות לדקה. הרגשתי כאילו אני מטפס על הר גבוה ותלול, ולזה לא היה לי די דם וכח, לא האמנתי שזה יהיה כל-כך קשה.

 כאשר הצלחתי עד סוף 'מודים' להעפיל אל מקום הברכה, הרגשתי כאילו אני עומד על סף גג בגובה שלוש קומות, ומה יקרה אם אפול חלילה? הרי גם קרישת דם לא היתה לי, ואם כן מי יודע מה תהיינה התוצאות", ממשיך יהושע בדבריו.

"הברכה עברה ב"ה בשלום, מתוך התעלות מיוחדת במינה. בסוף התפילה יצאתי מבית הכנסת בשמחה ובסיפוק רב, ושבתי לביתי. וכאן חלה תפנית מדהימה, מאותו יום ואילך לא הפסדתי אף פעם ברכת כהנים. מיום ליום התחזקתי, הלכתי להתפלל במנין ומצבי הלך והשתפר. גם הבדיקה שאחרי ברכת כהנים, היתה טובה יותר. ובתוך שבועיים בלבד שבתי ללימודיי בישיבת מיר.

"אני מרגיש במאה אחוז שהישועה הגדולה וההחלמה המהירה היו תוצאה ישירה מקיום מצוות ברכת כהנים", מסיים יהשוע את דבריו. "אין לי אמנם השגות בעניינים אלה, אך אני חש שההחלמה והשיפור העקבי במצבי הרפואי, לתדהמת הרופאים, היו בזכות המצווה היקרה הזו, וגם בזכות קביעות תלמוד תורה בעניני שביעית, ומעבר לכל בזכות תפילות הרבים".

חשיבותה של ברכת כהנים:

תגיות:ברכת הכהניםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה