דמויות ביהדות

מפתיע: האם ה’חפץ חיים’ חי יותר מ-110 שנה?

עד היום אין וודאות מוחלטת לגבי גילו של ה'חפץ חיים' בעת פטירתו. עדות נוספת שנחשפת בימים האחרונים טוענת כי הוא זכה לחיות לא פחות מ... 112 שנה

  • י"ג סיון התשפ"א
 ה’חפץ חיים’ ה’חפץ חיים’
אא

האם רבי ישראל מאיר הכהן מראדין, בעל ה'חפץ חיים', חי 112 שנה, ולא כפי שחשבנו עד היום?! על פי הפרסום ב'המחדש', דבריו של תלמיד חכם ישיש שופכים אור על גילו המדוייק של ה'חפץ חיים' בעת פטירתו.

עד היום אין וודאות מוחלטת לגבי שנות חייו של ה'חפץ חיים', וההשערה הרווחת היא שהוא חי בין 93 שנים ל-95 שנים.

הרב נתן קמינצקי, בספרו “עשייתו של גדול” מסיק מתאריכי הלידה בבקשתו של החפץ חיים להגר לארץ ישראל, שהוא חי 94 שנים, כלומר נולד בשנת ה’תקצ”ט (1839). גם לפי הערכת בנו הוא נולד בשנת תקצ”ט (1839). לפי הרב שמואל ברוך שולמן נולד בשנת ה’ת”ר, וחי 93 שנים. הביוגרף מנחם מאיר ישר מציין שה'חפץ חיים' נולד ב-1838, וחי 95 שנה. ב"היברייסקיה אנציקלופדיה" מצויין שהוא נולד בשנת 1833, וחי 100 שנה.

בימים האחרונים, כאמור, נחשפת עדות נוספת: הרב זונדל ברמן, 88, בעל הוצאת ספרים אמריקאית אמר בשיחה לרב יונתן שטנצל בקו שיעורי התורה "אמר אביי" כי הוא פגש באמריקה את חתנו של החפץ חיים, רבי מנדל זקס, שאמר לו את הדברים הבאים: "הציבור טועה לגבי גילו של חותני ה'חפץ חיים', ששמר בסוד את גילו האמיתי, בין 112 עד 114". ייתכן שה'חפץ חיים' שהקדיש את חייו להפצת ההלכה ולהחדרת מצוות שמירת הלשון זכה שהתקיים בו בפועל דבריו של ה'חפץ חיים' "מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מרמה".

כך השפיע החפץ חיים על התלמיד שחילל שבת - במילה אחת בלבד:

"אין לי כוח להתפלל", וזה מה שהשיב ה’חפץ חיים’

מה יקרה לפני הגאולה האחרונה? תשובתו של החפץ חיים

קשה לכם? קבלו את דבריו המחזקים של החפץ חיים

תגיות:החפץ החייםאריכות ימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה