סגולות

זה לוקח רק 30 שניות: מצווה סגולית לפרנסה בשפע, שאסור לפספס

מה אתם מוכנים לעשות כדי לקבל פרנסה ומזון לכם ולבני ביתכם? את המצווה הסגולית הזו אתם לא מפספסים

  • י"ז אייר התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בספר "סדר היום", אותו חיבר רבי משה בן מכיר, ממקובלי העיר צפת במאה ה-16, מובאים דברים מעוררים ומחזקים אודות אמירת ברכות הנהנין בכוונה, ברצינות ובשימת לב. אלו הדברים: "כשהאדם השפל משגיח עליו ומתבונן בברכותיו לומר אותן כראוי – הבל אותן ברכות עולה ובוקע כל הרקיעים, עד שמגיע לפני כסא כבודו, והקב"ה כביכול מתעלה בו ושמח בו שמחה גדולה. ומכין לו מחיה ומזון ונותן טרף לביתו, פותח את ידיו ומשפיע לכל חי רצון".

הקפדה על הלכות ברכות, הרי היא הכרה בטובתו של הקב"ה עם ברואיו, הכרה כי כל הנאותינו כאן בעולם הזה, מתאפשרות רק על ידו יתברך. בברכת הנהנין בכוונה מכריזים אנו בקול גדול כי הכל נהיה בדברו, וכי הוא ברא ובורא את שלל המוצרים המהנים את בני האדם.

המקובל הרב דב קוק מטבריה מורה לכוון בעת הברכה במיוחד במילים "מלך העולם": למה? כי 'עולם' – מלשון העלם. ההנהגה של ה' נעלמת מעיננו. כאשר אנחנו אומרים בכוונה גדולה 'מלך העולם', אנחנו מבינים שיש מלך לעולם, מתחברים לכך שיש מנהיג לבירה. אין בלגן, אין דברים לא מובנים, אין דברים שקורים סתם. יש מלך לעולם. אז ההעלם של העולם נעלם – כי יש מלך לעולם. הכל מסודר והכל מונהג. כשאנחנו מודים אנחנו מזכירים את מלכותו יתברך בעולם, שהכל מתנת חינם. לא מגיע לנו כלום. תודה ה' שנתת לנו את החסד הזה. לא מגיע לנו שום דבר. הכל מתנת חינם. וכן מזכירים את העובדה שיש מנהיג לבירה, אין העלם. וזה יוצר קרבה מאוד גדולה, ותרומה עצומה לעולם ובתודה שלנו אנחנו מחזירים לבורא עולם את המלכות שלו בעולם.

הגאון רבי אריה ליב באקשט זצ"ל סיפר בהתרגשות על פגישתו עם מרן החפץ חיים זצ"ל. היה זה כאשר הגיע החפץ חיים לעיר 'לידא', על מנת לחזק את בני העיר בשמירת עיקרי היהדות, כשרות, שבת וטהרה. "אני  הייתי אז בחור צעיר", מספר הרב באקשט, "ונדחקתי בין הרבנים והנכבדים שבאו להקביל את פני מרן החפץ חיים. מחמת גודל ההתרגשות שאחזה בי לעמוד ליד החפץ חיים לא הצלחתי להוציא הגה מפי. החפץ חיים פנה אלי, אחז בידי ואמר: 'בני, היזהר בברכות, ובזה תינצל מכל צרה וצוקה'. ואכן, סכנות רבות עברו עלי, סכנת סין, סכנת רוסיה, וב"ה מכולם ניצלתי".

בעל ספר החינוך כותב כך: "עניין הברכה איננו אלא הזכרה לעורר נפשנו בדברי פינו כי הוא המברך, ומתוך התעוררות הטוב הזה בנפשנו, וייחוד מחשבותינו להודות אליו שכל הטובות כלולות בו, והוא המלך עליהם לשלחם על כל אשר יחפץ, אנו זוכים במעשה הטוב הזה להמשיך עלינו מברכותיו".

הרב זמיר כהן בהרצאה מרתקת ומבארת את כל נושא הברכות השונות והרבות ביהדות, חשיבותן, משמעותן ומה באמת הן נותנות ומעניקות לאדם:

 

הרב זמיר כהן – רוצה ברכה בכסף? כך תעשה זאת:

 

רוצים לקבל ברכה ממלאך?! הרב זמיר כהן בטיפ שלא תרצו לפספס:

 

עוד בנושא זה:

10 הלכות ברכה אחרונה שאולי לא ידעתם

דברים מפתיעים שלא ידעתם על ברכות השחר 

מדוע יש לברך כל יום מאה ברכות? 

10 עובדות על ברכת המזון, הברכה היחידה שחיובה מהתורה 

המפתח וכרטיס הכניסה להשגת יראת שמים בסיסית, פשוטה וקלה, טמון במאה ברכות כל יום. מאה פגישות עם הקב"ה 

השפע שמושפע ממרומים בזכות אמירת 100 ברכות בכוונה מדי יום

תגיות:פרנסהסגולותמצווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה