חדשות בריאות

מהיום: הקלות נוספות במערכת החינוך

הבוקר נכנסו לתוקף הקלות נוספות במערכת החינוך, שאושרו על ידי שרי הממשלה במשאל טלפוני. בין היתר בוטלה החובה להגיע למוסדות החינוך עם הצהרת בריאות, והקפסולות בכיתות ד' בוטלו. כל הפרטים

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

הקלות נוספות במערכת החינוך, שאושרו על ידי הממשלה בעקבות ירידת תחלואת הקורונה, נכנסו הבוקר (ראשון) לתוקף. בין השאר, בוטלה החובה להגיע למוסדות החינוך עם הצהרת בריאות. בנוסף, הקפסולות בכיתות ד' בוטלו, בדומה לנהוג בכיתות א'-ג', ומהיום ניתן ללמוד בהן בכיתות מלאות. 

ההקלות הנוספות עליהן החליטו השרים במשאל טלפוני:

* הסרת ההגבלה על קיום בחינות במוסדות להשכלה גבוהה, כך שניתן יהיה לקיים את כל הבחינות באופן פרונטלי (ולא רק 10% מהן כפי שהיה עד כה).

* הוספת האפשרות לקיים לימודים בשטח פתוח במוסד חינוך רשמי למחוננים.

* במסגרת לימודים במוסדות להשכלה או הכשרה, אשר מתקיימים במתווה תו ירוק, ניתן לקיים גם פעילות חברתית וטקסים.

* שיעור המחוסנים והמחלימים הדרוש ללמידה מלאה בכיתות י"א ו-י"ב הורד מ-90% ל-65%.

* מתן אפשרות לערבוב של קפסולות בבתי ספר במסגרת שיעורי חינוך גופני ולימודים מעשיים בשטח פתוח, וכן בפעילות של נבחרות ומועדוני ספורט בית ספריים.

* שינוי בתוכנית "מגן חינוך", שהתקיימה עד כה במוסדות באזורים המסווגים בצבע כתום לפי תוכנית הרמזור. כעת, תוכנית זו תתבצע בכיתות ז'-י' בכל רחבי הארץ במוסדות החינוך המעוניינים בכך, ותאפשר למידה ללא מגבלת הקפסולות לשכבות אלו במוסדות שישתתפו בתוכנית. 

* כיתות ז'-י' יוכלו לעבור בין ארבע קבוצות קבועות (ולא שתיים בלבד).

* אפשרות לשיעורי שחייה במסגרת הלימודים בבית ספר גם בבריכות מקורות, ובלבד שהבריכה משמשת בשעות השיעור רק את התלמידים ולא את הציבור הרחב.

* הקלה במגבלת התפוסה בלימודים של מוסד להשכלה או הכשרה מקצועית, כך שהמגבלה תהיה דומה למגבלה הקיימת בפעילות תרבות בישיבה שאינה כוללת אכילה (עד 1,000 או 3,000 איש באולמות גדולים, כתלות בתפוסה מקסימלית).

* הסרת המגבלה על ערבוב קבוצות של כיתות א'-ג' בצהרונים, כך שתחול עליהם ההוראה הכללית לפיה ניתן לערבב שלוש קבוצות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר כי ההקלות במערכת החינוך נעשות בהדרגה מחשש להתפתחות תחלואה חדשה: "מדובר בילדים רבים מאוד שנמצאים בכפיפה אחת ואינם מחוסנים, לכן אנחנו פותחים את הדברים בזהירות כדי לראות את ההשפעות", אמר בריאיון לכאן ב'. "פתחנו הרבה דברים, נפתח עוד בזמן הקרוב מאוד".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה