חדשות בריאות

משרד הבריאות: 194 נדבקים חדשים אתמול, מקדם ההדבקה עלה ל-0.71

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-0.6%. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת, ועומד על 327

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 194 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-32,880. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-0.6%. מנגד, מקדם ההדבקה עלה ל-0.71.

מספר החולים הפעילים ממשיך במגמת הירידה, ועומד כעת על 5,232. מספר החולים המאושפזים ירד ל-490, ביניהם 327 חולים במצב קשה. 167 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו שלושה חולים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,243.

5,269,052 בני אדם – 56.66% מהאוכלוסייה – קיבלו עד כה את מנת החיסון הראשונה נגד קורונה. 4,839,840 איש, המהווים 52.05% מהאוכלוסייה, קיבלו כבר את שתי המנות.

בדו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן נכתב הבוקר: "היקף התחלואה ממשיך להיות נמוך באופן יחסי, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. שיעור הבדיקות החיוביות מציג ערכים נמוכים, מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת, ומקדם ההדבקה הנמוך – הגם שחלה בו עלייה קלה – משקף גם הוא צמצום משמעותי בהיקף ההדבקה באוכלוסייה". מומחי המרכז הדגישו, כי למרות הסימנים המעודדים הרבים, על הציבור "להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות ולנקוט זהירות בהמשך הקלת המגבלות על המשק – בפרט בהקשרי פתיחת מערכת החינוך".

בדו"ח צוין עוד, כי "הסוגייה המרכזית בימים אלו ממשיכה להיות ניהול הסיכון בישראל ביחס לכניסת וריאנטים בעייתיים של נגיף הקורונה מחו"ל, לאור התפשטותם ברחבי העולם. הסבירות הגבוהה ביותר להתפשטות וריאנטים מסוכנים הינה כניסתם מחו"ל. לכן נדרש מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה ומרכזה, לצד ארצות הברית ואירופה), וכן מאמץ להגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה