חדשות בריאות

נתניהו: מוסדות החינוך ביישובים הירוקים והצהובים ייפתחו בימים הקרובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כי המוטציה הבריטית מחייבת לפתוח את מערכת החינוך והמשק בזהירות: "אין לנו כמעט מרווח לקבל עוד חולים קשים, לכן התוכנית שלנו השתנתה"

נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני), כי הלימודים במערכת החינוך יתחדשו בימים הקרובים בצורה חלקית. "צריך להבין שיש לנו מגפה חדשה", אמר במסיבת עיתונאים במשרדו עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, שהגיע לביקור בישראל. "מדובר בווריאנט. זה נגיף אחר, והוא מכה בעוצמה. יש לנו כרגע עומס כמעט מקסימלי על בתי החולים, לכן אנחנו צריכים לנהוג בזהירות".

"אנחנו תחת התקפה של מוטציה בריטית, שפועלת במהירות", הצהיר ראש הממשלה. "היא פוגעת גם בצעירים וגם בילדים. אנחנו רוצים לפתוח בזהירות, כי כמעט אין לנו מרווח לקבל עוד חולים קשים. לכן התוכנית שלנו השתנתה, והיא חייבת להשתנות".

"אנחנו נפתח בזהירות בימים הקרובים את מערכת החינוך באזורים הירוקים והצהובים", הבהיר נתניהו. "את היתר נפתח בהדרגה על ידי רמזור משולב של תחלואה ושיעור החיסונים. זה יאפשר לנו לפתוח, באמצעות דרכון ירוק, גם את הכלכלה והתרבות, אבל בזהירות".

"אנחנו לא ממהרים כי המרווח הוא קטן", הוסיף ראש הממשלה. "אם לא נפעל כך – נקבל את האסונות שרואים במקומות שונים בעולם, לרבות באירופה. אני לא רוצה אלפי מתים נוספים, וזה מה שיקרה. לכן צריך לפעול בזהירות ולהפסיק לצעוק 'לפתוח לפתוח'. אני מבקש מהציבור ומחבריי בממשלה ולקואליציה לעבוד באחריות".

מוקדם יותר דווח, כי בתום התייעצות שקיים נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט ומומחי משרד הבריאות, סוכם כי הלימודים לא יחודשו מחר. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי יימשכו ההתייעצויות בנושא ובהתפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה.

בישיבת הממשלה אתמול, הציגו אנשי משרד הבריאות את נתוני התחלואה הקשים, והזהירו כי פתיחה של מוסדות החינוך ביישובים אדומים וכתומים עלולה להביא להתפרצות בלתי נשלטת של התחלואה ולזינוק בתמותה. בתום הדיון, שהסתיים ללא החלטות, פרסם שר החינוך יואב גלנט מסר לתלמידים, להורים ולצוותי ההוראה, בו אמר כי החזרה ללימודים תתעכב בשל התחלואה הקשה: "אני יודע שמאוד לא קל כאשר אין לימודים. הדבר הראשון ששמתי לנגד עיניי הוא החשיבות בשמירת בריאותם של התלמידים, ומניעת התחלואה. יש לנו מלחמה מאוד קשה בקורונה, ועם המוטציה הבריטית הדבר הולך ונהיה יותר קשה".

"חייבים לחסן את כולם, ונעשה כל מה שנדרש", הוסיף גלנט. "עלול להיות שזה יעכב את פתיחת הלימודים, ואני מתנצל על כך. במצב הזה יותר חשוב שלא יהיו לנו חולים קשה ושנתגבר על המחלה הקשה הזו, לאחר מכן נוכל לעשות כל מה שצריך".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה