סערה בקהילה היהודית בארגנטינה: חוסה פרישמן, יהודי קשיש שמעולם לא התחתן ולא הותיר אחריו ילדים. הוא נפטר ב-2011, בגיל 98, וקרוביו לא מיהרו לעבור על תכולת הבית בו התגורר.

לאחר מספר שנים החליטו האחיינים לעיין במסמכים שהותיר דודם המנוח. שם גילו כי בחשבון הבנק שלו יש סכום של למעלה מ-3 מיליון דולרים. הקשיש, שהיה מתעסק עם בנייה ושיפוץ דירות, התגלה לאחר מותו כעשיר גדול.

עורכי הדין שנשכרו עלי די האחיינים חשפו כי מחודש פברואר 2015 החשבון היה ריק. כאשר חודש קודם לכן היו בחשבון 3,019,439 דולר, שהועברו לכנסייה.

על פי הרישומים, ב-25 ביוני 2002, פרישמן, שהיה אז בגיל 89 חתם על נאמנות בסכום של כ-3 מיליון בבנק אמריקאי, והכנסייה החתימה אותו במרמה על תצהיר לפיו הכסף יועבר להם אחר מותו. בני המשפחה נדהמו: מדוע שפרישמן יוריש את הונו ל'קריטאס'? הרי מדי שבת היה מגיע לבית הכנסת ומשתתף בפעילויות של AMIA, ארגון יהודי ארגנטינאי.

האחיינים, באמצעות עורכי הדין מיגל ברונפמן וחורחה קילמנוביץ', פנו לבית המשפט בשנת 2014 כדי לדרוש הבהרה על המצב. לאחר חקירה נמרצת של בית המשפט יחד עם עורכי הדין, התגלה כי הכנסייה הונתה את הזקן, והחתימה אותו במרמה על תרומה לכנסיה בסך 3 מיליון דולר.

הכנסייה, מצידה, טענה כי היא מקבלת תרומות רבות, גם מאנשים שאינם קתוליים. אך בדיונים בבית המשפט הודו ראשי הכנסייה כי למעשה קיים כאן פשע. על פי הדיווח בתקשורת המקומית, קרוביו של המנוח פנו לבית המשפט וטוענים כי הכנסייה זייפה מסמכים ועשתה ביודעין הונאות פרוצדורליות. הכנסייה הציגה מסמך בו נטען כי הכסף התקבל בתום לב, אבל הם הודו שלמעשה קיים כאן פשע.

ראשי הכנסייה הציעו להגיע להסדר, לפיו הם יחזירו 600,000 דולר. אך המשפחה מתעקשת ודורשת את כל הסכום.

הרב אהרון לוי וחברים דנים בשאלות בוערות בחברה הישראלית, ומדברים על הכל. והפעם - על יהדות נצרות ואיסלם:

נצרות לעומת יהדות: איך יודעים בוודאות שהנצרות היא שקרית?

"תמיד האמנתי באלוקי ישראל": ראיון עם שלמה ברונל, כומר לשעבר

היהודיה הנודדת שהגיעה הביתה

מהנצרות ליהדות: "הרגשנו שכאן זה הבית שלנו"

"לא היתה לי תכלית אמיתית בחיים"

מהכמורה ליהדות: "לא רציתי עבודה זרה - רק אמת"

מה להשיב למיסיונרים?

מהכנסייה לבית הכנסת: סיפורו של הרב יהודה פרץ, שרגע לפני הפיכתו לכומר הכיר את האמת

הוא היה עמוק בתוך הנצרות: מתבולל ומיסיונר ממולח. אבל אז פגש את רופא הילדים ממקסיקו; ריאיון מיוחד עם הרב דניאל עשור