בריאות ותזונה

דרך פשוטה, יעילה וטבעית להתמודד עם תסמונת גיל המעבר

אם את בתחילת גיל המעבר וטרם התחלת טיפול הורמונלי קונבנציונלי, אז בבקשה נסי קודם את הטיפולי הטבעי הנטורופתי

  • כ"א כסלו התשפ"א
קוהוש שחור (צילום: shutterstock)קוהוש שחור (צילום: shutterstock)
אא

נשים רבות סובלות מתסמינים שונים של גיל המעבר, אך אין סיבה שהם יופיעו בעוצמה ובתדירות המפריעות לתפקוד היומי. הכתבה הקודמת פירטה את יתרונותיה הרבים של תזונה בריאה בכל גיל, ובעיקר בגיל זה, וכן את החשיבות של נקודת מבט חיובית וקבלת שלב טבעי זה בחיים באהבה והשלמה.

תזונה בריאה וחשיבה חיובית הן העיקר והבסיס, ולהן אפשר להוסיף גם טיפול בצמחי מרפא. הצמח שהבורא העניק לנו לטיפול בגלי החום הוא קוהוש שחור, או בשמו המקצועי: Cimicifuga racemosa. הוא בין הצמחים הנחקרים ביותר בעולם המדע, ויעילותו המקצועית הוכחה במגוון מחקרים בינלאומיים.

הקוהוש השחור נותן מענה לאתגרים רבים במערכת ההורמונלית הנשית, מעבר לתסמיני גיל המעבר. כך למשל הוא עוזר לאזן ולהסדיר את המחזור החודשי, ומקדם פריון. הוא גם יעיל לדלקות פרקים – מהן נשים יכולות לסבול יותר בגיל זה עקב תחילת השחיקה של המפרקים. הצמח גם מאזן לחץ דם גבוה, היכול להיגרם מתזונה לא בריאה, אך גם כתוצאה של לחצים ומתחים נפשיים רבים, כגון חרדות, חוסר שקט, עצב או חוסר ודאות. הצמח נחשב גם כמשכך כאבים ולכן גם תומך בלידה. הוא יעיל גם לטיפול בשחלות פוליציסטיות, בנוסף לדלדול עצם (אוסטיאופרוזיס) העלול להתחיל להתרחש בגיל זה.

הוכח גם שהקוהוש השחור עוזר להתמודד עם דכאון, תופעה שנשים בגיל זה עלולות לסבול ממנה ביתר שאת. המחקרים מראים ששימוש בקוהוש השחור מקל על עוצמת ותדירות גלי החום, ומפחית תסמינים נלווים כגון הזעה, חרדה, עייפות ובעיות שינה.

ניתן לקחת את הצמח לאורך זמן במינון נמוך, אך חשוב לבצע כל כמה חודשים בדיקת תפקודי כבד. כמו כן, אם אתן לוקחות תרופות העלולות לפגוע בתפקודי הכבד, או שותות אלכוהול באופן קבוע, חשוב מאוד להתייעץ עם מטפל מומחה שימליץ על המינון המתאים ובדיקות תקופתיות. נשים הסובלות ממחלות כבד או מצב מקדים להן, מעימדון מרה או מצליאק (רגישות לגלוטן), כדאי שלא תשמשנה בצמח זה.

לעומת זאת, נבדק מדעית שהצמח כן בטוח לשימוש במהלך גידולים סרטניים תלויי אסטרוגן, ולהפך: השימוש בצמח משפר את יעילות התרופות במקרים אלו.

 

יש מספר דרכים מרכזיות לקחת צמח זה ולהנות מיתרונותיו הרבים:

  1. תוסף מזון בשם "קוהוש שחור", הכולל את הצמח. יש לוודא שהמוצר כוללת תמצית תקנית של הצמח. ניתן לרכוש זאת בבתי הטבע או אונליין. המינון המומלץ הוא בסביבות 40 מ"ג ביום או בהתאם לכתוב על האריזה. כאמור כדי להתייעץ עם מטפל או רופא לפני תחילת השימוש.
  2. לפנות לנטורופתית או הרבליסטית (מטפלת המתמחה בצמחי מרפא) שתתאים לך פורמלת צמחים נוזלית או בכמוסות הכוללת את הצמח בנוסף לצמחים אחרים שיעזרו לך להתמודד עם התסמינים שאת חווה באופן אישי. כך הפורמולה תתואם ספציפית לך ולצרכיך, בשונה מתוסף מדף גנרי (כללי).
  3. לבקש מרופא המשפחה מרשם לתרופת סימידונה Cimidona  - כן, הבורא העניק לנו צמח עם איכויות טיפול רבות. עם ריבוי המחקרים חברות התרופות גילוי את היתרונות הרבים של הצמח והפיקו ממנו תרופת מרשם... הרופא יוכל לייעץ לך על המינון המתאים ועל הבדיקות התקופתיות המומלצת לאחר שימוש ממושך.

המלצות אחרונות לסיום: אם את בתחילת גיל המעבר וטרם התחלת טיפול הורמונלי קונבנציונלי, אז בבקשה נסי קודם את הטיפולי הטבעי הנטורופתי כגון הקוהוש השחור. זה פתרון שהבורא העניק לנו מהטבע וכדאי דבר ראשון לנסות אותו, לפני שפונים לתרופות וטיפולים הורמונליים שעלולות להיות להן תופעות לוואי רבות.

אם כבר התחלת בטיפול הורמונלי קונבנציונלי, פני לנטורופתית שתוכל לשלב צמחי מרפא מתאימים יחד עם זאת כדי לאזן את המצב ההורמונלי. ואז יחד עם הרופא אפשר להוריד את מינון התרופות ההורמונליות עם הזמן. אסור להפסיק את הטיפול הקונבנציונלי או להוריד את המינון שלו על דעת עצמך ללא התייעצות עם הרופא המטפל. מכיוון שעלולות להיות לכך השלכות בריאותיות ולכן ואם כבר התחלת טיפול, אז השינוי בו כן מצריך פיקוח רפואי. כן אפשר להחליף רופא או רופאה. אם את מרגישה שאת רוצה לנסות אופציות טבעיות והרופאה או הרופאה לא קשובים אליך ואל רצונך, אז זכותך המלאה להחליפם ברופאים שכן מעודכנים בהתפתחויות המדעיות בתחום צמחי המרפא ומודעים לתוצאות המחקרים.

בהצלחה רבה!

נועה רול היא נטורופתית המתמחה בנטורופתיה נשית מותאמת אישית.

תגיות:בריאותגיל המעבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה