חדשות בריאות

פוטין הורה: מבצע חיסון נרחב לקורונה – החל מהשבוע הבא

נשיא רוסיה הורה לפתוח בשבוע הבא במבצע לחיסון האוכלוסייה באמצעות החיסון המקומי "ספוטניק 5". מוקדם יותר היום, הודיעה בריטניה כי אישרה את השימוש בחיסון של חברות פייזר וביונטק

פוטין (תמונה: שאטרסטוק)פוטין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה היום (רביעי) לרשויות הבריאות הרוסיות לפתוח בשבוע הבא במבצע נרחב לחיסון האוכלוסייה נגד נגיף הקורונה באמצעות החיסון "ספוטניק 5", שפותח ברוסיה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו, כי פוטין אמר לסגנית ראש הממשלה, טטיאנה גוליקובה: "בואי ונסכים על כך – אל תדווחי לי בשבוע הבא, אבל תתחילי במבצע חיסון המוני. בואו ניגש לעבודה". מאוחר יותר הציג שר הבריאות הרוסי, מיח'אאיל מורשקו, את החיסון בכנס וירטואלי של האו"ם, ואמר כי למעלה מ-100 אלף איש כבר חוסנו ברוסיה.

מכון המחקר הרוסי הממשלתי גמליה, העומד מאחורי פיתוח ה"ספוטניק 5", הודיע לפני שבוע כי החיסון השיג יעילות של יותר מ-95% בשלב השלישי של הניסוי הקליני, בו השתתפו כ-40 אלף מתנדבים. פוטין ציין, כי עד כה יוצרו כ-2 מיליון מנות של החיסון. דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר לכתבים כי אזרחי רוסיה נמצאים בעדיפות הראשונה לקבלת החיסון.

ההחלטה של פוטין לפתוח במבצע החיסון באה בצל נתוני התחלואה הקשים ברוסיה. על פי נתוני אוניברסיטת ג'ון הופקינס, אתמול הובחנו ברוסיה למעלה מ-26 אלף נדבקים חדשים, ו-559 חולים מתו – שיא שלילי במספר מקרי המוות היומיים. מפרוץ המגפה אומתו יותר מ-2.3 מיליון נשאי קורונה, ונרשמו למעלה מ-40 אלף מתים.

כזכור, פוטין הודיע כבר בחודש אוגוסט כי רוסיה סיימה בהצלחה את פיתוחו של ה"ספוטניק 5", ומשרד הבריאות הרוסי הזדרז להעניק לחיסון אישור רגולטורי, עוד לפני תחילתו של ניסוי קליני רחב היקף. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתחילת החודש שעבר, כי שוחח עם הנשיא הרוסי על האפשרות לרכוש אופציה על ה"ספוטניק 5". 

מוקדם יותר היום, הודיעה ממשלת בריטניה כי אישרה את השימוש בחיסון שפיתחו חברות פייזר וביונטק נגד קורונה. בריטניה היא המדינה הראשונה במערב לאשר שימוש בחיסון נגד הנגיף. שר הבריאות מאט הנקוק אמר, כי החיסון יהיה זמין ברחבי המדינה החל מהשבוע הבא.

תגיות:רוסיהחיסוןולדימיר פוטיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה