חדשות בריאות

בריטניה אישרה את החיסון של פייזר

שבועיים לאחר שחברת פייזר הודיעה כי החיסון שפיתחה נגד קורונה נמצא יעיל ב-95%, הודיעה בריטניה כי אישרה את השימוש בו. שר הבריאות הבריטי, מאט הנקוק, מסר כי החיסון יהיה זמין ברחבי המדינה החל מהשבוע הבא

חברת פייזר (תמונה: שאטרסטוק)חברת פייזר (תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 9:35)

ממשלת בריטניה הודיעה הבוקר (רביעי), כי אישרה את השימוש בחיסון של חברות פייזר וביונטק נגד נגיף הקורונה. על פי ההודעה הרשמית, הממשלה הבריטית קיבלה את המלצתה של הסוכנות הרגולטורית העצמאית לתרופות ומוצרי בריאות (MHRA) לאשר את החיסון.

בריטניה היא המדינה הראשונה במערב לאשר שימוש בחיסון נגד קורונה. שר הבריאות מאט הנקוק אמר, כי החיסון יהיה זמין ברחבי המדינה החל מהשבוע הבא.

המנהל למזון ותרופות בארצות הברית (FDA) אמור לדון ביום חמישי הבא בבקשתה של פייזר לאשר שימוש חירום בחיסון שפיתחה נגד הנגיף הקטלני. בקשה דומה שהוגשה על ידי חברת מודרנה תעלה לדיון שבוע לאחר מכן. מודרנה עדכנה שלשום, כי בשלב השלישי של הניסוי הקליני שערכה בחיסון שלה, הוא נמצא יעיל ב-94.1%. בהודעת החברה הודגש כי היעילות באה לידי ביטוי בכל קבוצות הגיל, ללא הבדל מין ומוצא אתני. עוד צוין, כי החיסון גילה יעילות של 100% במניעת תחלואה קשה, וכי בקרב הנסיינים לא אובחנו תופעות לוואי משמעותיות. לפני שבועיים מסרה פייזר, כי החיסון שלה נמצא יעיל ב-95% וכי יעילותו באנשים מעל גיל 65 הסתכמה ביותר מ-94%.

כדי לחסוך זמן, חברות פייזר וביונטק החלו כבר בייצור החיסון עוד בטרם הוכחו יעילותו ובטיחותו. לדבריהן, עד סוף השנה יוכלו לייצר כ-50 מיליון מנות חיסון שיספקו הגנה ל-25 מיליון בני אדם. בשנת 2021 הן צפויות לייצר כ-1.3 מיליארד מנות חיסון. בחברת מודרנה העריכו כי עד סוף 2020 ייוצרו כ-20 מיליון מנות חיסון, ובשנת 2021 יסופקו בין 500 מיליון למיליארד מנות.

כזכור, לישראל הסכם חתום עם פייזר לאספקת 8 מיליון מנות חיסון עבור 4 מיליון אזרחים. בחודש יוני נחתם עם מודרנה הסכם אופציה לאספקת חיסונים. לפני כשבועיים שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל החברה, סטפן באנסל, על מנת לקדם רכישה של חיסונים נוספים מעבר למה שסוכם.

תגיות:חיסוןבריטניהנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה