חדשות בריאות

דרעי בקבינט: לקצר את הבידוד לשבעה ימים

שר הפנים אריה דרעי העלה בקבינט הקורונה את נושא הבידוד, וטען כי קיצורו לשבעה ימים יסייע בהשגת שיתוף פעולה של הציבור עם החקירות האפידמיולוגיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הקמת ועדת שרים לטיפול בנושא החיסונים

דרעי (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)דרעי (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

קבינט הקורונה התכנס בצהריים (חמישי) כדי לדון בהמשך תוכנית היציאה מהסגר, ובצעדים נוספים במסגרת ההתמודדות עם המשבר. במרכז הדיון עמדה המלצת המל"ל להטיל עוצר לילי. בשל התנגדות כחול לבן למהלך, שתועלתו שנויה במחלוקת גם בקרב הגורמים המקצועיים, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יתקבלו היום החלטות. השרים ישובו ויתכנסו לדיון נוסף בתחילת השבוע הקרוב.

במהלך הישיבה, הציע שר הפנים אריה דרעי לקצר את תקופת הבידוד לשבעה ימים, וזאת לאחר שהבידוד קוצר משבועיים ל-12 ימים. הוא טען, כי אנשים לא משתפים פעולה בחקירות האפידמיולגיות מחשש שיגרמו להכנסתם של חבריהם לבידוד: "אני משוכנע שאם נוריד את הבידוד לשבעה ימים, כולל בדיקה לפני ואחרי, זה יעזור לשיתוף פעולה של הציבור וייתן כלי חזק מאד לבלימת התחלואה". נתניהו הביע תמיכה בעמדתו של דרעי.

שר הביטחון בני גנץ, שיצא לביקור בקפריסין ולא השתתף בישיבה, הנחה את שרי כחול לבן בקבינט לפעול לאישור מיידי של העלאת הקנסות והטלת סגרים נוספות בערים אדומות. בנוסף, הוא סיכם עמם כי יש לפעול לפתיחת כיתות ה'-ו' ומתחמי המסחר הפתוחים בערים הירוקות. שרי כחול לבן החליטו, כאמור, להתנגד להטלת סגר לילי.

בתחילת הדיון הודיע נתניהו, כי בכוונתו להקים ועדת שרים בראשותו שתטפל בנושא החיסונים. הוא עדכן את השרים על שיחותיו עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה. מוקדם יותר היום מסרה לשכתו, כי לאחר שתי השיחות שקיים עם בורלה ביממה האחרונה, הושגה פריצת דרך בדרך להשגת החיסון: "בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית, אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר כבר בימים הקרובים".

תגיות:בני גנץאריה דרעינגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה