חדשות בריאות

סופית: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

קבינט הקורונה אישר תיקון לתקנות הקורונה, שיאפשר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. משרד הבריאות עדכן, כי מחצות אובחנו 349 נדבקים חדשים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-2,639

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בהמשך להחלטת קבינט הקורונה אתמול (רביעי), אישרו הערב שרי הקבינט תיקון לתקנות המיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה, שיאפשר את פתיחת המסחר החל מיום ראשון הקרוב בשעה 6:00 בבוקר.

התקנות מאפשרות את פתיחת החנויות, למעט חנויות המצויות בקניון מקורה או בקניון שאינו מקורה הכולל מעל 20 חנויות ובתי עסק. על פי התקנות, תותר תפוסה של עד ארבעה לקוחות בלבד בחנות. הפרה של התקנות תוגדר כעבירה פלילית.

באשר לצימרים, הוחלט להגדיל את מספר יחידות האירוח המותרות להפעלה בו זמנית בכל מתחם לשש יחידות, המארחות כל אחת משפחה גרעינית בלבד.

מוקדם יותר, קיים פרויקטור הקורונה היוצא, פרופ' רוני גמזו, תדרוך לתקשורת, במהלכו הגדיר את פתיחת חנויות הרחוב כ"רע במיעוטו". לדבריו, "גם כשמשרד הבריאות עמד על דעתו שלא לפתוח, היינו צריכים לאפשר סוג של מסחר במדינה". הוא ציין כי בשלב זה לא צריך לחזור אחורה בהקלות, אולם הדגיש כי לאור עליית מקדם ההדבקה לא ניתן יהיה לעבור לשלב הבא בתוכנית היציאה מהסגר, שאמור לצאת לפועל בעוד עשרה ימים.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הזהירה הבוקר כי ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב עלולה להוביל לסגר שלישי. "אם לא נפתח בזהירות – כולנו נצטער על זה", אמרה בריאיון לגלי צה"ל. אלרעי-פרייס מתחה בדבריה ביקורת על התנהלות הקבינט: "קשה לראות שמשרד הבריאות מביא מתווה אחראי, מסודר, מבוסס נתונים, שמקבלים עקרונות בסיסיים לתוכנית הזו ופשוט מזיזים אותם הצידה, שוחקים אותם ומתקדמים".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי מחצות אובחנו 349 נדבקים חדשים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות שפוענחו עמד על 1.7%. מצבם של 331 חולים מוגדר קשה, ביניהם 156 מונשמים. מחצות נפטרו שלושה חולים נוספים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 2,639.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, קובע כי "הנתונים מהימים האחרונים מעידים באופן ברור על עצירה בירידת התחלואה, וכן על עלייה במקדם ההדבקה ברמה הארצית". המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, מתריע כי "אם תימשך המגמה הנוכחית, לאור ההקלות שבוצעו ואלו אשר עומדות על הפרק, צפויה עלייה מחודשת בתחלואה כבר בתקופה הקרובה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה