חדשות בריאות

"אם לא נחכה עם פתיחת חנויות הרחוב – נגיע לסגר שלישי"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מתחה ביקורת על החלטת קבינט הקורונה לפתוח את חנויות הרחוב, והזהירה כי פתיחה מהירה מדי של המשק עלולה להוביל לסגר שלישי: "אם לא נפתח בזהירות – כולנו נצטער על זה"

אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הזהירה הבוקר (חמישי) כי ההחלטה של קבינט הקורונה לפתוח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב עלולה להוביל לסגר שלישי.

בריאיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמרה אלרעי-פרייס כי מתחילת היציאה מהסגר נרשמת מגמת עלייה במקדם ההדבקה, והוא עומד היום על 0.92: "במגזר הערבי זה עולה יותר, ועכשיו הוא מעל 1, אבל בכל המגזרים הוא עולה".

אלרעי-פרייס הבהירה, כי החלטת הקבינט להגביל את פתיחת החנויות לערים הירוקות בלבד לא תמנע את העלייה בתחלואה: "זה נשמע נהדר על הנייר, אבל זה יגרום לכך שאנשים מערים צהובות, כתומות, וגם אדומות אם אינן בסגר, יבואו לקנות בערים ירוקות. ביציאה מסגר צריך להגיע למצב של איזון ואז להפעיל דיפרנציאליות".

הבכירה במשרד הבריאות מתחה ביקורת על התנהלותם של שרי הקבינט: "קשה לראות שמשרד הבריאות מביא מתווה אחראי, מסודר, מבוסס נתונים, שמקבלים עקרונות בסיסיים לתוכנית הזו ופשוט מזיזים אותם הצידה, שוחקים אותם ומתקדמים". היא הדגישה כי המצוקה של הסוחרים מובנת ו"צריך לעזור להם מבחינה כלכלית כדי להישאר עם הראש מעל המים", אולם לדבריה פתיחה מוקדמת מדי של המסחר מהווה סיכון בריאותי: "אם לא נפתח בזהירות – כולנו נצטער על זה. אם אין בריאות – אין כלכלה. אם לא נחכה כרגע עם חנויות הרחוב ועם פתיחות נוספות – בסוף נגיע לסגר שלישי, שמשמעותו עוד יותר הרס כלכלי".

כאמור, קבינט הקורונה אישר אמש את פתיחתן של חנויות הרחוב בערים הירוקות, במגבלה של עד ארבעה לקוחות בו זמנית בחנות. שר הבריאות יולי אדלשטיין, השרה לשוויון חברתי מירב כהן ושר הכלכלה עמיר פרץ הצביעו נגד ההחלטה. פרץ נימק את התנגדותו בכך שההחלטה אינה כוללת את חידוש פעילותם של מרכזי המסחר הפתוחים.

שר האוצר ישראל כ"ץ, שדחף לפתיחת חנויות הרחוב מול התנגדות משרד הבריאות, בירך על החלטת הקבינט. לדבריו, מדובר ב"ניצחון השכל הישר" ובמתן חמצן לעסקים הקטנים: "בעלי העסקים הקטנים ניצבים בחזית המאבק הכלכלי בקורונה, ושילמו מחירים גבוהים מאוד בשל ההגבלות שהוטלו. אנחנו מחוייבים לעשות הכול כדי לאפשר להם לחזור לעבודה. אני משוכנע, שבעלי העסקים והעובדים בהם יקפידו על ההנחיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתום הישיבה: "בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרובאנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזהאנחנו גם יודעים שיש עלייה מסויימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלותבשלב זה זו ההחלטה שלנו – פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. אני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו".

תגיות:שרון אלרעימשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה