לאישה

בהריון ואוהבת נבטים? הכתבה הזו הולכת לחדש לך דבר או שניים על צריכתם

את בהריון ואוהבת לאכול נבטים בצורתם ה'בריאה'? ובכן, מסתבר שלנשים בהריון זה קצת פחות בריא ואפילו מסוכן, לצרוך את הנבטים בצורתם הטבעית

אא

את בהריון ואוהבת לאכול נבטים בצורתם ה'בריאה'? ובכן, מסתבר שלנשים בהריון זה קצת פחות בריא ואפילו מסוכן, לצרוך את הנבטים בצורתם הטבעית. 

על פי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) - נבטים כמו נבטי חמנייה, אספסת, תלתן, צנון, שעועית, מונג ואחרים - עלולים להכיל חיידקי סלמונלה, ליסטריה ואי קולי - שנכנסים לזרעי הנבט דרך סדקים בקליפה. "ברגע שהם נמצאים בתוך הזרע, החיידקים ממשיכים לצמוח באותם תנאים חמים ולחים שהנבטים גדלים בהם, ולאחר מכן גם בגוף של האישה שאוכלת אותם".

מדובר בחיידקים מסוכנים ביותר שעלולים לגרום למחלות מסוכנות ביותר לנשים בהריון לרבות הפלה, לידה מוקדמת ולידה של עובר מת ר"ל. 

"אם את בהריון ורוצה לאכול נבטים - ודאי שהם מבושלים בצורה מלאה, כדי להפחית באופן משמעותי את הסיכוי להימצאות החיידקים הללו", כתוב בהוראה רפואית מטעם המנהל. "

לעתים מתפתחים החיידקים הודות למתקנים מזוהמים שבהם מנביטים את הקטניות. כשהתנאים אינם סניטריים, הנבטים יכולים להזדהם גם שם. לדוגמה: אם לפועל במפעל הזה יש את החיידק על הידיים והוא לא שטף אותם לפני שנגע בקופסא או בנבטים - החיידק יכול לעבור לנבטים. 

זיהום הסלמונלה שנגרם על ידי חיידקי הסלמונלה - עלול להיות מסוכן גם עבור האם וגם עבור העובר. הזיהום גורם לבחילות, הקאות, שלשולים, כאבי ראש ותופעות אחרות. אם הוא עובר לתינוק שטרם נולד הוא עלול לגרום לדלקת קרום המוח או לחום ושלשולים לאחר הלידה. 

מה קורה אם אוכלים במסעדה? גם שם, אם אתם מזמינים מנה שכוללת בתוכה נבטים - בקשו מהמלצר שלכם שיוציא את הנבטים מהמנה. 

מדענים קושרים את נבטי השעועית ונבטים נוספים ל-151 מקרי מוות מסלמונלה, שאירעו ברחבי בריטניה. "אם הנבטים מבושלים כראוי, אין בעיה לאישה בהריון לצרוך אותם", מסבירים המדענים. "הסיכון הוא באכילת נבטים גולמיים שאינם מבושלים. העצה הטובה ביותר היא לעקוב אחר ההוראות על האריזה, ואם יש ספק או אי בהירות לגבי ההוראות, בשלו את הנבטים היטב עד להתרככות".

 

תגיות:הריוןנבטיםבריאותנשיםתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה