חדשות בארץ

לראשונה: טיסה מסחרית מאבו דאבי נחתה בנתב"ג

עשרות נוסעים, שהיו על הטיסה המסחרית הראשונה שהגיעה מאיחוד האמירויות, התקבלו בטקס חגיגי בנתב"ג. המשלחת הישראלית למנאמה חתמה על הצהרה משותפת לכינון יחסים דיפלומטיים עם בחריין ועל מזכרי הבנה לשיתופי פעולה בילטרליים

נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ציון דרך נוסף בנורמליזציה: טיסה מסחרית ראשונה מאיחוד האמירויות נחתה הבוקר (שני) בנתב"ג. עשרות הנוסעים, שהגיעו במטוס של "איתיחאד אירווייז", חברת התעופה הלאומית של אמירות אבו דאבי, התקבלו בטקס חגיגי בטרמינל 3 בשדה התעופה. בשעה 10:00 תצא טיסה מסחרית ראשונה בכיוון ההפוך – מנתב"ג לאבו דאבי.

במסגרת הנורמליזציה ביחסים עם האמירויות, הגיע משרד התחבורה להסכם תעופה עם המדינה המפרצית, לפיו יתאפשרו 28 טיסות נוסעים שבועיות בקווים שבין נתב"ג לאבו דאבי ודובאי. בנוסף, יתאפשרו טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל רמון שבאילת, וכן עשר טיסות מטען שבועיות בין שתי המדינות. ההסכם ייחתם מחר רשמית בנתב"ג, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראש המל"ל מאיר בן שבת, שעמד בראש המשלחת הישראלית שיצאה למנאמה בירת בחריין, חתם אמש עם שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני, על הצהרה משותפת לכינון קשרי דיפלומטיה, שלום וידידות בין ממלכת בחריין ומדינת ישראל. זאת בהמשך להצהרת השלום שנחתמה בחודש שעבר בבית הלבן. המשלחת חתמה בנוסף על מזכרי הבנה בתחומים הבאים: שיתוף פעולה כלכלי ומסחרי, תעופה אזרחית, שיתוף פעולה בין משרדי האוצר, תקשורת ודואר, חקלאות, שיתוף פעולה בין משרדי החוץ, פטור מויזות לדיפלומטים, ושיתוף פעולה בין איגודי לשכות המסחר בשתי המדינות.

אל המשלחת הישראלית למנאמה הצטרפה משלחת אמריקנית בראשות שר האוצר סטיבן מנוצ'ין ויועצו המיוחד של הנשיא טראמפ, אבי ברקוביץ'. לפני החתימה על ההסכמים, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם א-זיאני ועם מנוצ'ין. הוא בירך על החתימה הצפויה, ואמר כי מדובר בקידום השלום "בצעדי ענק". ראש הממשלה בירך גם על הטיסה הראשונה מישראל לבחריין: "זהו המשך פריצת הדרך לשלום".

תגיות:נתב"גבחרייןאיחוד האמירויותנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה