חדשות בריאות

יוצאים מהסגר: החל השלב הראשון של ההקלות

במסגרת השלב הראשון של ההקלות, בוטלה מגבלת 1,000 המטרים, מוסדות החינוך עד גיל שש ייפתחו, ותותר פתיחת עסקים שאינם מקבלים קהל. בערים האדומות יימשך הסגר עד יום רביעי, אולם תתאפשר בהן פתיחתם של מוסדות החינוך לגיל הרך

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

השלב הראשון של מתווה היציאה מהסגר השני יצא הבוקר (ראשון) לדרך. במסגרת ההקלות שנכנסו לתוקף, בוטלה ההגבלה שהוטלה על יציאה מהבתים למרחק של יותר מ-1,000 מטרים. ניתן לקיים התקהלויות של עד 10 בני אדם במקומות סגורים ועד 20 במרחבים פתוחים. האיסור לבקר בבתים אחרים בוטל אף הוא, בכפוף לעמידה במגבלת ההתקהלות.

בנוסף, מעונות היום וגני הילדים בגילאי 6-0 חוזרים הבוקר לפעילות, בכפוף למתווה שסוכם בין משרדי החינוך והבריאות. כמו כן, תותר פתיחתם של עסקים במגזר הפרטי שאינם מקבלים קהל. יתאפשר איסוף משלוחים ממסעדות, וייפתחו הגנים הלאומיים, שמורות הטבע וחופי הים. הכותל המערבי ייפתח שוב לתפילות, בהתאם למתווה קפסולות שנקבע על ידי משרד הבריאות, המשרד לביטחון הפנים והמל"ל.

קבינט הקרונה, שקיבל ביום חמישי האחרון את ההחלטה על ההקלות, הבהיר כי יישומן תלוי במצב התחלואה. במידה ומספר הנדבקים היומי (בממוצע שבועי) יהיה גדול מ-2,000, ומקדם ההדבקה יחזור ויעלה מעל 0.8 – תיעצר תוכנית היציאה מהסגר, ויוחזרו מגבלות. המעבר לשלב השני בתוכנית יציאה מותנה בשיפור נוסף בממדי התחלואה.

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל אישרה בסוף השבוע, כי הסגר על הערים האדומות יימשך עד יום רביעי. לאור הירידה הניכרת בתחלואה בערים אדומות רבות, המליץ הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו, על צמצום רשימת האזורים המוגבלים. אלו כוללים את העיר בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה, רכסים, אלעד, ביתר עילית (מלבד אזורי התעשייה) ומודיעין עילית (מלבד אזורי התעשייה). עוד כלולות ברשימה ארבע שכונות בירושלים: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף.

על אף המשך הסגר בערים האדומות, ועדת השרים קיבלה את המלצת משרד הבריאות לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בהן. כמו כן, תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה. בהודעה הרשמית של משרדי ראש הממשלה והבריאות, יחד עם "מגן ישראל", צוין כי פיקוד העורף גיבש תוכנית לסיוע אופרטיבי לרשויות האדומות, בכל הנוגע להגשת סיוע לחולים ולתושבים ופעולות סיוע להורדת התחלואה.

בהתאם לסיכום שהושג בין צוותי המקצוע של משרד הבריאות ומשרד החינוך, הפעילות בגנים תתקיים שישה ימים בשבוע, ללא פיצול לקפסולות. צוות הגן הקבוע (גננת, סייעת, בת שירות לאומי וכדומה) ימשיך לעבוד יחד כבשגרה. הגננות והסייעות יחויבו לעטות מסכות או משקפים. הילדים יגיעו מדי יום עם הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים. הם יהיו פטורים מעטיית מסכות.

במסגרת המתווה נקבע עוד, כי לא תתקיים בגנים פעילות של מפעילים חיצוניים. גננות וסייעות משלימות יוכלו לעבוד בשלושה גנים לכל היותר.

הצהרונים ימשיכו לפעול כבשגרה חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות עד 35 ילדים ובצוותים קבועים. ניתן יהיה לצרף ילדים משלוש כיתות אורגניות לכל היותר, ובלבד שמספרם הכולל לא יעלה על 28.

לקראת פתיחת הגנים, קרא משרד הבריאות לגננות ולסייעות להיבדק לקורונה. פיקוד העורף פרס לשם כך נקודות דיגום רבות ברחבי הארץ. אין צורך בהפניית רופא, ויש להגיע לבדיקה עם תעודת זהות ותלוש משכורת.

ממונה הקורונה הבהיר אמש כי השלב הראשון של היציאה מהסגר אינו יציאה לשגרה, אלא הקלות בלבד. הוא קרא לציבור לצמצם את המפגשים החברתיים ולהקפיד על מגבלת ההתקהלות. גמזו ציין, כי היעד הבא הוא לשמור על מקדם הדבקה של 0.8 ולהגיע לרמת תחלואה של פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ליום. אם נתונים אלו יתקיימו, תתאפשר חזרתן של כיתות א'-ד' ללימודים: "יש לנו את כל התנאים להשיג זאת", הצהיר.

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה