חדשות בריאות

נתניהו: "כולם חייבים לכבד את הכללים"

במסר לציבור, אמר ראש הממשלה כי מצב התחלואה מראה "סימנים ראשונים של בלימה" אולם "מוקדם מדי להגיד אם זה יחזיק מעמד". בישיבת קבינט הקורונה הבהיר נתניהו, כי עד יום שני לא יהיו שינויים במתווה הסגר: "חייבים לפעול על סמך נתונים"

נתניהו, הערבנתניהו, הערב
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שני) לציבור להקפיד על שמירת ההנחיות, כדי שניתן יהיה לצאת מהסגר במהירות.

"מצב התחלואה מראה סימנים ראשונים של בלימה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "מוקדם מדי להגיד אם זה יחזיק מעמד. כל המומחים אומרים לנו, גם בקבינט הקורונה, 'חכו עוד שבוע לפחות, שנדע אם יש באמת ירידה, לפני שנחליט על צעדי ההמשך'".

"אני אומר לכם – חרדים, חילונים, בתפילות, בהלוויות ובהפגנות – כולם חייבים לכבד את הכללים. אין לנו שום פריבילגיה לסטות מזה – לא למוכר הפלאפל, לא לחבר או חברת כנסת ולא לשר או לשרה בממשלה. כולנו מחויבים לכללים".

"עשינו את זה בגל הראשון. היינו הראשונים לסגור, הבאנו את התחלואה לאפס, באחדות פנימית בממשלה, באחדות בציבור – כמעט לאפס, וכל העולם בא כדי ללמוד מאיתנו".

"עכשיו, בגל השני, אנחנו הראשונים לסגור. אירופה בעקבותינו – לונדון, פריז, מדריד, כולם בדרך לסגר. אבל אנחנו צריכים לצאת ממנו ראשונים, וזה רק על ידי כיבוד הכללים. אם נעשה את זה יחד – נשמור אחד על השני, נשמור על המדינה שלנו", חתם נתניהו את דבריו.

מוקדם יותר, בפתח ישיבת קבינט הקורונה, התייחס נתניהו לסערה סביב השרה גילה גמליאל: "אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

ראש הממשלה הבהיר, כי עד יום שני לא יהיו שינויים במתווה הסגר: "אנו חייבים לפעול על סמך נתונים. אמרתי אתמול שיש אופטימיות זהירה, אבל אני יותר זהיר מהנזהרים. אני חושב שלמדנו, שכדאי לעבוד בצורה מאוד מדודה ומסודרת. אנחנו כרגע אוגרים את הנתונים הללו כל יממה. יהיו לנו נתונים רק לאחר סוף השבוע הבא, אחרי יום ראשון. שר הבריאות ביקש לאסוף את הנתונים עד ליום שני, אחרי שמחת תורה, כדי לקבל החלטה מושכלת. לכן, אני לא מתכוון להקל או להחמיר בסגר עד ליום שני".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה