חדשות בריאות

השרה גילה גמליאל: "טעיתי בשיקול דעתי, אשלם את הקנס"

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, שאובחנה כחיובית לקורונה, הגיבה על הדיווח לפיו הפרה את הנחיות הסגר כששהתה במהלך יום הכיפורים אצל הורי בעלה: "פעלתי במגבלות הסגר. היה מקום לנהוג אחרת, מתנצלת, אשלם את הקנס כנדרש"

סגר, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). בעיגול: גמליאל (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)סגר, אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90). בעיגול: גמליאל (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:53)

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל (הליכוד), שנדבקה בקורונה, הגיבה היום (שני) על הדיווח, לפיו הפרה את הנחיות הסגר כששהתה ביום הכיפורים עם משפחתה בבית הוריו של בעלה. היא טענה כי פעלה בהתאם למגבלות, אולם הוסיפה: "טעיתי בשיקול דעתי, מתנצלת, אשלם את הקנס כנדרש".

על פי הידיעה של חיים לוינסון ב"הארץ", גמליאל – המתגוררת בתל אביב – נסעה לפני יום הכיפורים לטבריה, ושהתה במהלך החג בבית הוריו של בעלה. עוד נטען, כי לאחר שנדבקה בקורונה היא ניסתה להטעות את אנשי משרד הבריאות שביצעו את החקירה האפידמיולוגית, כשטענה כי נדבקה מהנהג שלה. לאחר שהתברר שבני משפחתה הגרעינית, שנדבקו אף הם בנגיף, לא נחשפו לנהג, היא הודתה שהפרה את ההנחיות. מהחקירה עלה, כי ככל הנראה גמליאל נדבקה בבית הכנסת בו התפללה במהלך החג. 

גמליאל מסרה בתגובה: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת, ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

בסביבתה הקרובה של גמליאל הסבירו, כי הדירה בה שהתה בטבריה נמצאת בצמוד לבית הורי בעלה, ורשומה על שמו של הבעל. בלשכתה של גמליאל הוסיפו כי "טרם הסגר השרה ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם המשפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות 'יציאה ממקום שהייה קבוע אחד למשנהו'". בהודעת הלשכה הודגש כי "השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפרסמה הממשלה, תוך הקפדה על עטיית מסכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המטרה של כל חקירה אפידמיולוגית היא לאתר מגעים פוטנציאליים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה. החקירה של השרה גמליאל הסתיימה. השרה שיתפה פעולה עם החקירה, וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

הדיווחים בנוגע לגמליאל חוללו סערה במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות, ונשמעו קריאות שדרשו את התפטרותה. בפתח ישיבת הקבינט אחר הצהריים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשה: "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות, חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור. בעניינה של השרה גמליאל, אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

מוקדם יותר היום, אמר ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, כי מדובר ב"התנהגות חריגה, במיוחד מצד איש ציבור שאמור להוות דוגמה אישית". הוא הוסיף, כי "זו התנהלות שפוגעת באמון הציבור, ומחייבת בדיקה של גורמי החוק ונקיטת צעדים בהתאם".

תגיות:גילה גמליאלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה