חדשות בריאות

"אופטימיות זהירה": ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות

מספרי הנדבקים עדיין גבוהים, אולם מסתמנת ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות: "ייתכן ונבלמה העלייה בתחלואה במגזר הכללי". השרה גילה גמליאל אובחנה כחיובית לקורונה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון), כי אתמול אובחנו 2,557 נדבקים חדשים בקורונה – מספר נמוך, המיוחס למספר הבדיקות הנמוך שעמד על 24,781. בשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה נוספת – ל-11%.

נכון להבוקר, בישראל 70,172 חולים פעילים, מתוכם 1,567 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. מצבם של 830 חולים מוגדר קשה, ביניהם 223 מונשמים. 312 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אובחנו 264,857 נדבקים, מתוכם החלימו 193,002. מניין הנפטרים עומד על 1,682.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר כי "יש מגמת התייצבות והאטה בשיעור התחלואה, מבחינת אחוז המאומתים. כולנו רוצים שביב של אופטימיות. נצטרך לראות האם זה ממצא אקראי או מגמה". בריאיון לכאן ב', הוסיף לוי: "אנחנו עדיין במספרים גבוהים, הדבר הזה מותנה בהיענות לתנאי הסגר".

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן הביע אף הוא "‏אופטימיות זהירה" בנוגע לנתוני התחלואה: "ייתכן ונבלמה העלייה בתחלואה במגזר הכללי, ומקדם ההדבקה שם סביב 1 ובמגמת ירידה". לדבריו, במגזר הערבי מסתמנת "ירידה בתחלואה, בקצב הסגר הראשון", בעוד במגזר החרדי התחלואה "עדיין בשיא ההתפשטות".

סגל ציין, כי "כל המגמות נראות באופן בלתי תלוי גם במאומתים וגם במאושפזים". הוא הדגיש, כי "רמת התחלואה גבוהה ולכן בלימה זה צעד הכרחי ראשון, אבל מכאן צריך לראות מעבר מבלימה למגמת ירידה עד לרמות נמוכות שניתן לשלוט בהן עם מערך חקירות אפידימיולוגיות".

בתוך כך, השרה גילה גמליאל הודיעה הלילה כי אובחנה כחיובית לקורונה: "אני חשה בטוב ומקווה להחלים במהירות בעזרת השם. שבוע טוב ורפואה שלמה לכל חולי ישראל", מסרה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה