חדשות בריאות

דיווח: לפחות 55 חולי קורונה השתתפו בהפגנות נגד נתניהו

על פי הדיווח בכאן ב', נתונים רשמיים של משרד הבריאות אישרו כי לפחות 55 חולי קורונה השתתפו בהפגנות נגד ראש הממשלה במהלך שלושת החודשים האחרונים. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר: "איך נאכוף את הציבור שמפר הנחיות, אם כל שבוע מפירים אותן אלפי אנרכיסטים?"

פיזור הפגנה בירושלים, ארכיון(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)פיזור הפגנה בירושלים, ארכיון(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

נתונים רשמיים של משרד הבריאות מאשרים לראשונה, כי בהפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתפו לכל הפחות עשרות אנשים שנדבקו בקורונה. כך דיווח הבוקר (חמישי) זאב קם בכאן ב'.

על פי הנתונים שהובאו בידיעה, לפחות 55 חולים נטלו חלק בהפגנות במהלך שלושת החודשים האחרונים, כשלפחות 20 מתוכם השתתפו בהן בחודש האחרון. עוד דווח, כי מדובר בנתונים חלקיים בלבד, שכן קטגוריה של "הפגנה" אינה קיימת כלל בטפסי החקירות האפידמיולוגיות, בהם נשאלים החולים על המקומות בהם שהו.

סגן שר הבריאות, יואב קיש, פנה לדרג המקצועי במשרדו כדי לוודא את נכונות הנתונים. לאחר בירור אישרו במשרד, כי חולי קורונה אכן נכחו בהפגנות. לדברי קיש, אי אפשר לדעת האם החולים נדבקו במהלך שהותם בהפגנה או האם הדביקו מפגינים אחרים.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, הגיב על הדיווח: "אפס תחלואה בהפגנות? התחלואה עולה והתקשורת מחפשת אשמים, שיקחו אחריות לכך שהם עודדו הפגנות המוניות בהן נתגלו לאחרונה עשרות חולי קורונה שהדביקו אלפים. איך נסביר לציבור שאסור לו להתקהל בזמן שיש הפגנות עם אלפי אנשים? איך נאכוף את הציבור שמפר הנחיות, אם כל שבוע מפירים אותן אלפי אנרכיסטים?".

כזכור, בישיבת ועדת הקורונה ביום ראשון, אמרה היו"ר יפעת שאשא-ביטון כי עד ה-26 באוגוסט לא התגלו מקרי הידבקות שמקורם בהפגנות. נתון זה נמסר לה על ידי מנהל האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, ד"ר אריק האס.

תגיות:הפגנותמשרד הבריאותמיקי זוהרנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה