נטורופתיה ורפואה טבעית

מזון לא כשר מזיק לבריאותך!

מדוע לא נפגעו היהודים מבשר הפרות החולות באנגליה, ולמה חשוב לאכול אוכל כשר?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקב"ה הסתכל בתורה, וכך ברא את עולמו, ובין השאר ידע מה המזון הטוב ביותר וראוי למאכל לאנושות, ובפרט לנו, עם הסגולה, שנפשנו הרוחנית בנויה באופן שונה מזו של שאר העמים.

למשל, אכילת החזיר היא מאכל אסור ביהדות. בשנים האחרונות נמצא, כי יש בו מרכיב שגורם לסוג של סרטן, ותולעת מסוכנת היכולה לאכול את מוחו של האדם (יש בית חולים מיוחד לזה אצל הגויים בחו"ל).

הסיבה האמיתית לשמירה על הכשרות אינה נמצאת רק ברובד הפשט, אלא גם ברובד הסוד, ברובד הרוחני. מבחינה רוחנית, הנשמה של היהודי בנויה בצורה כזאת שכשהיא באה במגע עם המבנים הרוחניים של בעלי החיים האסורים לאכילה, הם יוצרים לו נזק רוחני משמעותי מאוד! את הנזק לא ניתן לחוש ברמה הגשמית, אך הוא גורם לאטימות מסוימת בכל הקשור לאמונה בקב"ה, ואף להבנת לימוד התורה הקדושה.

הרמב"ם סבר כי כל החיות הטמאות שנאסרו לאכילה בתורה, תזונתם גרועה ומשפיעה על האדם מבחינה בריאותית לרעה. כך הייתה גם דעת האברבנאל  (ספר החינוך מצווה ע"ג). רבי יצחק עראמה סבר כי אכילת חיות שאסורות בתורה משפיעה לרעה מבחינה נפשית: "מאטימים של הכח השכלי, מולידים שיבושי דעות ובולמוס של תאוות נכריות ובהמיות" (עקידת יצחק ויקרא, פרשת שמיני, שער ס' דף ל"ג ע"ב, ל"ח ע"ב).

בנוסף לציווי של אכילת מזון כשר, הורה לנו הקב"ה גם לשחוט את בעלי החיים הכשרים באופן מסוים, כך שזה לא יזיק לנו מבחינה בריאותית ורוחנית.

לפני מספר שנים היתה סערה בממלכת בריטניה. מאות אטליזים נסגרו ברחבי המדינה. רבבות ראשי בקר הושמדו עקב סכנת "הפרה המשוגעת". אנשים חדלו לקנות בשר בקר.

ואז התפרסם מחקר שהצביע על תופעה מדהימה: השחיטה היהודית מונעת את מחלת הפרה המשוגעת! ההסבר לכך הוא שחיידקי המחלה שוכנים במוח החיה. אם מהממים את הבהמה לפני השחיטה במכת חשמל, דבר שעלול לגרום לבעיות כשרות חמורות עד כדי פסילת הבהמה, החיידקים מתפשטים במהירות הבזק בכל גופה ומהווים סכנה נוראית לאדם שיאכל בשר זה. כאשר שוחטים לפי כללי ההלכה שלנו, החיידקים נשארים במוח בלבד, ואין כל סכנה שיתפשטו בגוף הבהמה. וכל זאת באנגליה, שרצתה לפני מספר שנים לאסור את השחיטה היהודית עקב "צער בעלי חיים" (ה' ירחם).

הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם, "איסתכל באורייתא וברא עלמא" (ספר הזוהר). הבריאה עשויה לפי מתכונת התורה, ומי שנזהר לקיים את מצוות התורה ניצל מהרבה מרעין בישין. היהודי נזהר מאיסור אכילת שרצים משום שכך ציווה אותו הבורא.

ידוע כי ישנם יתרונות רבים בשמירה על הכשרות. אחד מהם הוא שמירה על הבריאות:

1. שרצים ורמשים: ידוע כי המחלות שגורמים חרקים המצויים במזון, אם על ידי מגע עמם, אם בשאיפתם ואם באכילתם עלולים לגרום ללא פחות מ-9 סוגי מחלות בגלל המצאות חלקי כנפיים, הפרשות, נשלים (עור ישן שהחרק משיל מעצמו בגדילתו), ביצי החרקים, קורים, שערות ושאר חלקי גופם.

2. בהמות: לפני מספר שנים, התריע משרד החקלאות כי 70% משחיטת הצאן ו-44%  משחיטת הבקר בישראל היא שחיטה "שחורה" – ללא פיקוח וטרינרי - המסכנת את בריאות הציבור (בגלל מחלות חיידקיות וכו'). במידה וחותמת הפיקוח הווטרינרי אינה קיימת, סביר להניח כי חותמת הכשרות גם היא אינה קיימת, או מזויפת. יותר מ-50 מחלות מדבקות עלולות לעבור מבקר וצאן לבני אדם. "מי שקונה בשר משחיטה שחורה, משול למי ששותה מים מתוך שלולית בשדה" (פרופ' שמשוני, ווטרינר ראשי, לשעבר, של משרד החקלאות). אין צורך להזכיר שיהודים שומרי מצוות, המקפידים לרכוש בשר בכשרות מהודרת, אינם בסיכון זה. לשמחתנו, בשנים האחרונות גברה הדרישה מצד הציבור לקניית בשר כשר למהדרין - הכשר חרדי המקפיד בשבע בדיקות וחקירות על כל מוצר היוצא תחת ידיו.

3. עופות: גם לגבי עופות הסיפור דומה - עופות כשרים העוברים את תהליך ההכנה עפ"י ההלכה עולים בטיבם על עופות המעובדים בתהליך הרגיל (מחקר בפקולטה למדעי המזון באוניברסיטת פנסילבניה). ספירת החיידקים שלהם נמוכה יותר ואורך חיי המדף ארוך יותר. גם מידת התרככותם זהה לזו של העופות האחרים. אף צוותי הטעימה מטעם איגודי הצרכנים קבעו בכל הניסויים כי טעמו של העוף הכשר טוב יותר (ד"ר מיכאל גיל קרוב, בזווית אחרת, חדשות הכרמל, 14.2.97).

אין ספק שהתורה היא תורת אמת, וחוקיה קיימים לטובת הנשמה היהודית, בעולם הזה ובעולם הבא.

"ועל כן ע"י אכילה בכשרות נכנע הכסילות, ונתרומם השכל..." (רבי נחמן, ליקוטי מוהר"ן, תורה י"ז, ג').

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בשרמזוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה