חדשות בארץ

במחאה נגד הליכוד: גפני יעלה להצבעה את פסקת ההתגברות ואיסור חמץ בבי"ח

בסיעת יהדות התורה האשימו את הליכוד, ולאחר ההצבעה מסרו כי החוק שעבר "פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני" וכי חברי הסיעה "מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפי חברי כחול לבן וממחויבויות קואליציוניות". גם בש"ס מחו על אישור ההצעה והודיעו כי חברי הרשימה לא יתייצבו להצבעות במליאה עד להודעה חדשה, בעקבות "התנהלות הליכוד"

גפני בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני בכנסת, במרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, הודיע היום (רביעי) ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית את פסקת ההתגברות על פסיקות בג"ץ וכן הצעת חוק שתאפשר לבתי חולים לאסור על הכנסת חמץ לשטחם בפסח, בניגוד לפסיקת בג"ץ בנושא. גפני הוסיף כי הוא "מצפה מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוקים החשובים הללו". זאת, כמחאה נגד אישור החוק בקריאה טרומית שאוסר על טיפולי המרה ללהט"ב. מיהדות התורה נמסר לאחר אישור החוק כי חברי הסיעה יקדמו מעתה חוקים בנושאי דת ומדינה, "אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלותם בהסכמה".

הנציגים <a class=החרדים בזמן ההצבעה על החוק, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)" src="https://storage.hidabroot.org/Graphics/Storage/230027.png" />הנציגים החרדים בזמן ההצבעה על החוק, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

אישור החוק יצר משבר קואליציוני בשל תמיכת שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), שעל פי גורמים במפלגה נעשה כפעולת תגמול לליכוד על תמיכתו בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגוד עניינים של שופטים בתחילת החודש, שהוביל את כחול לבן להכריע את ההתלבטות האם לתמוך בהצעת החוק בקריאה טרומית, תוך הפרה של המשמעת הקואליציונית. אחת ההצעות אושרה ברוב של 42 ח"כים לעומת 36, והשנייה ברוב של 43 לעומת 35. השר אמיר אוחנה (הליכוד) תמך, כמו גם השרים איציק שמולי ועמיר פרץ (העבודה). אחרי שהובהר להם כי ההצעה אינה מתייחסת לאנשי דת, גם שלושה מחברי סיעת חד"ש – היו"ר איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן ועופר כסיף – תמכו. לעומת זאת, ארבעת חברי סיעת רע"ם במשותפת התנגדו, ואילו חברי סיעות בל"ד ותע"ל ושני ח"כים מחד"ש נעדרו מהמליאה.

בסיעת יהדות התורה האשימו את הליכוד, ולאחר ההצבעה מסרו כי החוק שעבר "פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני" וכי חברי הסיעה "מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפי חברי כחול לבן וממחויבויות קואליציוניות". לפי ההודעה, תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן, ובעקבות כך הוחלט במפלגה לעצור "מרגע זה" כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקראו לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להצטרף." אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפרצה בחומות היהדות", נמסר. גם בש"ס מחו על אישור ההצעה והודיעו כי חברי הרשימה לא יתייצבו להצבעות במליאה עד להודעה חדשה, בעקבות "התנהלות הליכוד".

השר דוד אמסלם (הליכוד) אמר בצהריים כי כחול לבן "סודקת את הקואליציה ומובילה לבחירות". אמסלם אמר כי "גנץ מכוון לשם באופן ישיר, זו חוצפה ועזות מצח". בנאומו במליאה אמר אמסלם: "שר המשפטים, בכלל כחול לבן - אני מתבייש במה שעשיתם. אתם נוהגים בחוסר יושר, בחוסר הגינות. הרי אנחנו סיכמנו בוועדת שרים לענייני חקיקה שזה לא עולה. מר שר המשפטים, דחינו את זה, והודעת לי לפני חמש דקות. אתה לא מתבייש? אם יש לך קצת הגינות היית בא, מודיע לי את זה בבוקר".

תגיות:משה גפניטיפולי המרהפסקת התגברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה