חדשות בריאות

כאוס בממשלה: שר החינוך נעדר מהישיבה, היועמ"ש עודכן על המגבלות מהתקשורת

יו"ר מרכז השלטון המקומי ומקורב לנתניהו, חיים ביבס, גינה בחריפות את ההחלטה המסתמנת ומסר כי "ממשלת ישראל מאבדת את הציבור באובדן העשתונות הזה". סער הודיע כי הוא "מתקשה למצוא רעיון מסדר הגיוני בהחלטות שיובאו לממשלה הערב"

הסגר ברמלה (צילום: פלאש 90)הסגר ברמלה (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) כי לא ניתנה כל חוות דעת משפטית בעניין ההגבלות החדשות המתוכננות, לרבות האפשרות להטיל סגר בסוף השבוע. מנדלבליט הדגיש כי הנושא הובא לפתחו "רק לאחר פרסום ההמלצות בתקשורת", והעמדה המשפטית בנושא תגובש ותוצג בפני הממשלה בישיבה הערב. מרבית מהמגבלות דורשות חקיקה בכנסת, ובממשלה מנסים לקדם צו מיוחד שיחיל את ההגבלות כבר ממחר בבוקר. אולם, גם צו שכזה זקוק לאישור היועמ"ש, שלפי שעה לא ברור האם יאשר והאם רק לימים ספורים.

בד בבד, ועד איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית תקפו את כוונת הממשלה להחיל סגר בסופי שבוע או מניעת גישה לשטחים פתוחים, והודיעו שהחלטה כזאת, אם תתקבל, "נעדרת היגיון אפידמיולוגי". הרופאים הסבירו כי על מנת לשמור על אמון הציבור ועל בריאות הציבור קבלת ההחלטות מוכרחת להתנהל בשקיפות, באופן מתוכנן, "על בסיס היגיון אפידמיולוגי ונתונים ולא על בסיס שיקולים פוליטיים". לדבריהם, ישנן אסטרטגיות חלופיות בבריאות הציבור שיאפשרו התמודדות טובה הרבה יותר עם המגפה, על כל השלכותיה, "באופן שנוכל לשמור על בריאות הציבור בהסתכלות רחבה ולאורך זמן".

ביבס ונתניהו, ב-2018 (צילום: פלאש 90)ביבס ונתניהו, ב-2018 (צילום: פלאש 90)

גם יו"ר מרכז השלטון המקומי ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חיים ביבס, גינה בחריפות את ההחלטה המסתמנת ומסר כי "ממשלת ישראל מאבדת את הציבור באובדן העשתונות הזה". ביבס הוסיף: "על מה ולמה רוצים לסגור את בית הספר של החופש הגדול כשאחוז התחלואה הוא רק% 0.14? מישהו פה מרמה את הציבור ודוחף בכוח לסגירת המשק. מדובר בהרס טוטלי של המערכת הכלכלית שלא יהיה ניתן לשקם".

מבקר נוסף לתוכנית הוא בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער, שהודיע כי הוא "מתקשה למצוא רעיון מסדר הגיוני בהחלטות שיובאו לממשלה הערב. הן יביאו בוודאות להחרפת הפגיעה בכלכלה, אך ספק אם ישיגו את התכלית הרצויה. עדיף לקיים עבודת מטה מסודרת ולא להיחפז"

הממשלה תתכנס ב-20:30 ותדון בהטלת מגבלות נוספות על הפעילות במשק ועל חופש התנועה, במה שהוגדר כניסיון לבלום את התפשטות הנגיף. השרים יתבקשו לאשר המלצות שסוכמו בישיבת שרים בראשות נתניהו ובהשתתפות ראש המל"ל מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי: הגבלת תנועה בסוף השבוע, איסור התקהלויות של יותר מעשרה בני אדם בשטח סגור, והגבלת פעילות מסעדות למשלוחים בלבד.

בנוסף, הממשלה תבחן סגירת כל מוסדות הלימוד, ההוראה וההשכלה מכל הסוגים; סגירת תרבות הפנאי, סטודיו ומכוני כושר; צמצום קבלת קהל במשרדי ממשלה, שיירדו לנוכחות של 50%; פעילות אוטובוסים תרד ל-50%; והגבלות על אוכלוסיות בסיכון במקביל לפרויקט לאומי. למרות שהישיבה עסקה בהגבלות הנוגעות לתחום משרדו,  שר החינוך יואב גלנט לא השתתף בישיבה ובמשרד לא הכירו את הנושא.

תגיות:קורונהחיים ביבססגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה