חדשות בריאות

סגן שר הבריאות: "אנחנו בגל שני מסוכן וקשה מהראשון"

בדיון בוועדת הקורונה של הכנסת, התריע סגן שר הבריאות, יואב קיש, כי ישראל נמצאת ב"מלחמת התשה ארוכה" מול הנגיף. הוא קרא לפעול "משמעותית" להגבלת אירועים חברתיים המוניים, והוסיף: "צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות"

קיש (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)קיש (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד), הציג היום (ראשון), בוועדת הקורונה של הכנסת, את תמונת המצב היומית שפורסמה על ידי משרדו, ממנה עולה כי בשיא גל הקורונה הראשון היו בישראל כ- 10 אלפים חולים פעילים, בעוד כעת עומד המספר על יותר מ- 11 אלף.

"החולים הקשים והנפטרים הם נגזרת של החולים הפעילים. אנחנו בגל שני קשה ומסוכן מהגל הראשון", הזהיר קיש. "אחוז החולים המאומתים רשם עלייה חדה מחצי אחוז באמצע מאי לחמישה אחוז היום מכלל הבדיקות. הכפלנו את מספר החולים בעשרה ימים. יש כמות גדולה יותר של חולים קשים חדשים. אנחנו בתחלואה מתפשטת, קהילתית, בכל רחבי הארץ, בשונה לחלוטין מהגל הראשון".

"אנחנו עומדים לעלות למאות חולים קשים חדשים", הוסיף קיש והתריע. "חייבים לפעול משמעותית להגביל אירועים חברתיים המוניים. צריך לצאת לעבודה ולקניות, לא צריך ללכת לחתונות המוניות, זה פיקוח נפש. צריך להתפלל בחוץ ובקבוצות קטנות".

קיש הגן בדבריו על עמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, הדורשים להטיל מגבלות חריפות על ההתקהלויות: "אנחנו במלחמת התשה ארוכה. אנחנו על גלים, ולא יכול להיות שתאשימו אותנו שאנחנו באים להרוס את הכלכלה. ההיפך הוא הנכון. בשביל לשמור על הכלכלה, בשביל שלא נגיע למצב של חוסר שליטה וניאלץ לסגור את המשק – חייבים לעשות היום צעדים יותר משמעותיים ממה שחשבנו. אם לא נעשה את זה היום, המחיר הבריאותי והכלכלי שנשלם בעוד שבועיים עלול להיות דרמטי. המטרה של כל המגבלות היא למנוע סגר".

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך הזינוק בנתוני תחלואת הקורונה. "אנחנו בעיצומה של מתקפת קורונה מחודשת, התפרצות חזקה מאוד שעולה ומתפשטת גם בעולם וגם אצלנו", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "ארגון הבריאות העולמי ציין את המזרח התיכון כמוקד התפשטות. זה לא פוסח על ישראל, זה כאן. אנחנו גם רואים, כפי שהתרעתי, שההתפרצות הזאת תלווה גם בהכפלה של מספר החולים הקשים, דבר שיאתגר את מערכת הבריאות".

"אנחנו נידרש לצעדים נוספים מעבר למה שהחליטו קבינט הקורונה והממשלה בסוף השבוע", הצהיר נתניהו. "בגמר הדיון של ישיבת ממשלה זו, אני מבקש להביא הערכה מחודשת על מצבנו, לאן אנחנו הולכים והצעדים הנדרשים".

נתניהו ציין, כי ידרוש לקצר את הליכי החקיקה בכנסת בכל הנוגע למשבר הקורונה: "בהתאם לדיונים שקיימנו, ביקשתי להביא לכאן את יו"ר הכנסת יריב לוין ואת יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר, כדי להעמיד אותם על החומרה של המצב. אנחנו במצב חירום, אנחנו לא יכולים להתנהג בחקיקה בכנסת, בצעדים שאנחנו עושים, כאילו אנחנו בימים כתיקונם. לא כך הדבר. על כן אנחנו רוצים לקדם גם את האמצעים לקבלת החלטות, וגם את קבלת ההחלטות, בהיקף אחר ובעוצמה אחרת, כדי לבלום את התפשטות הקורונה".

"אם לא נבלום את ההתפשטות, לא תהיה לנו לא בריאות ולא כלכלה, וייגבו חיים של אזרחים רבים. אנחנו חייבים לעשות מה שנדרש. ביממה הקרובה, נידרש לישיבת ממשלה נוספת כדי לקבל את ההחלטות הדרושות, הן בצעדים מעשיים והן בחקיקה", חתם נתניהו את דבריו.

כזכור, ביום חמישי האחרון אישרו שרי הממשלה צעדים חדשים לבלימת התפרצות הקורונה, הכוללים הגבלה של 50 משתתפים על התכנסויות באולמות אירועים, מועדונים ובתי תפילה. ועדת הקורונה של הכנסת צפויה לאשר את המגבלות, שייכנסו לתוקף מחר. הממשלה תתכנס מחר לישיבה נוספת, על מנת לקבל החלטות על הגבלות נוספות, במסגרת ההתמודדות עם הנגיף.

תגיות:משרד הבריאותיואב קישנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה