חדשות בריאות

עד 50 איש באולמות ובבתי כנסת: ועדת הקורונה תתכנס לאשר את ההגבלות

ועדת הקורונה תתכנס לאשר את החלטת הממשלה להטיל הגבלה של 50 משתתפים על התכנסות באולמות אירועים ובתי תפילה. הממשלה תדון בדרישת משרד הבריאות להחמיר את ההגבלות על המסעדות

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ועדת הקורונה של הכנסת תתכנס היום (ראשון) בשעה 13:00 לדון בצו שאישרו שרי הממשלה ביום חמישי האחרון, המטיל מגבלות חדשות על הציבור. המגבלות כוללות הגבלה של 50 משתתפים על התכנסויות באולמות אירועים, מועדונים ובתי תפילה. הוועדה צפויה לאשר את ההגבלות, והן ייכנסו מחר לתוקף. ביום שישי נכנסה לתוקף הגבלת התקהלות של 20 איש במקומות סגורים אחרים.

קודם לישיבת הוועדה, תדון הממשלה בנושא המסעדות ובדרישת משרד הבריאות להגביל את מספר השוהים בהן ל- 50 – צעד הזוכה להתנגדות חריפה של בעלי המסעדות, הטוענים כי הוא יוביל לקריסת הענף. החלטת הממשלה בסוגיה תובא אף היא לאישור ועדת הקורונה.

במסיבת עיתונאים שכינס ביום חמישי האחרון, על רקע הזינוק בנתוני תחלואת הקורונה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על המגבלות החדשות עליהן החליטו השרים: "אנחנו חייבים לחזור למדיניות של מגבלות כדי לשטח מחדש את העקומה. גם מדינות אחרות – מדינות גדולות בהרבה מאיתנו – מאמצות מגבלות. גם הן פותחות וסוגרות".

"אני רוצה לומר לכם, אזרחי ישראל: הכי קל זה להשאיר את המצב כפי שהוא, הכל פתוח, כולם לכאורה מרוצים. אבל אם ננהג כך, נגיע מהר מאוד לאובדן שליטה, כי בקצב גידול אקספוננציאלי, גיאומטרי, מה שנראה לכם סביר עכשיו, מחר הופך לאלפים ולעשרות אלפים של נדבקים. אסור להגיע לשם. אם לא ננהג ככה, בעוד שבוע נגיע למספר שיא של חולים, כולל עוד ועוד חולים קשים – ואני לא רוצה להגיע לאותו סגר הרמטי שהיינו בו".

"מנהיגות פירושה לומר את הדברים כהווייתם, את האמת כפי שהיא, וזוהי האמת: אנחנו חייבים לשנות כיוון, ועכשיו", הצהיר נתניהו. "הנגיף לא מתחשב בנו. כשיש לו הזדמנות – הוא תוקף. ולכן אנחנו צריכים לנהוג כמו מפקד בשדה הקרב - כשהאויב משפר עמדות, אסור להישאר עם התוכנית הישנה. אסור לעצום עיניים. תוכנית הקרב חייבת להשתנות ולהתאים את עצמה לאויב".

נתניהו הדגיש, כי בשלב זה לא חלים שינויים בנוגע למקומות העבודה והמסחר, הקניונים והמלונות, התיירות והתחבורה: "המקומות והמתקנים הללו עובדים לפי תו תקן מיוחד, בהתאם לכללי התו הסגול שכבר הנהגנו בהם. אבל אנחנו כן מדברים על אותם מקומות ועל אותם אירועים והתכנסויות. אני יודע שזה לא פשוט, אני יודע שזה לא קל, אבל זה בידינו".

תגיות:הגבלותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה