חדשות בריאות

420 נדבקי קורונה חדשים ביממה האחרונה, עלייה במספר החולים הקשים

על פי נתוני משרד הבריאות, 45 חולים מתוך 5,460 חולים פעילים נמצאים במצב קשה. בשל הזינוק בתחלואה, הממשלה תתכנס לישיבה מיוחדת שתדון בחידוש השימוש באיכוני שב"כ

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:20)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עלה ל- 5,460. מספרם של החולים הקשים עלה ל- 45, מתוכם 28 מונשמים.

מהנתונים עולה, כי ביממה האחרונה אובחנו 420 נדבקים חדשים. במספר הבדיקות היומיות לאבחון קורונה נרשם שיא של 19,188. מספר הקורבנות שגבה הנגיף נותר על 308. מתחילת ההתפרצות אובחנו בישראל 21,666 נדבקים, מתוכם החלימו 15,898.

בשל העלייה התלולה בשיעורי התחלואה, שרי הממשלה יתכנסו בצהריים לישיבה מיוחדת, שתדון באיכוני השב"כ. בישיבת קבינט הקורונה, שנערכה שלשום, הביע ראש השב"כ נדב ארגמן את התנגדותו לחידוש השימוש באיכונים בשלב זה, זאת לדבריו מחשש לחשיפת יכולות האיכון הטכנולוגיות של הארגון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים מהליכוד הביעו תמיכה בחידוש השימוש באמצעים הדיגיטליים של השב"כ, מול התנגדות של שרים מכחול לבן. 

מוקדם יותר הבוקר, נכנס לתוקף הסגר שהטילה ועדת השרים לעניין אזור מוגבל על העיר אלעד ועל חמש שכונות בטבריה: רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון. ההחלטה על הטלת הסגר התקבלה בשל הזינוק בנתוני התחלואה באזורים אלו. הסגר יימשך עד יום רביעי הבא בשעה 8:00.

הכניסה אל האזורים המוגבלים והיציאה מהם תיאסר, למעט במקרים חריגים המפורטים בתקנות לשעת חירום. אלו כוללים, בין היתר: יציאה וחזרה לצורכי עבודה, לימודים ומבחני בגרות; יציאה לקבלת טיפול רפואי, להלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה ולצורך הליך משפטי. כמו כן, תותר כניסה לשם אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, כולל שירותי חשמל, מים, תקשורת ופינוי פסולת. בתוך האזור המוגבל, לא יחולו הגבלות על יציאה למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות. בשלב זה, הלימודים במוסדות החינוך יימשכו כסדרם, מלבד אלו שנסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות.

יו"ר הוועדה הקרואה בטבריה, שמעון (מוני) מעתוק, מתח ביקורת על ההחלטה להטיל סגר על שכונות בעיר. במכתב ששיגר לראש הממשלה, נטען כי "נתוני התחלואה בטבריה אינם חמורים עד כדי הגעה להטלת סגר כל שהוא. בעיר יש כיום כ- 50 אלף תושבים, והחלטת הממשלה מכניסה לסגר כ- 22 אלף תושבים".

מעתוק הוסיף, כי הנתונים שנמסרו על ידי משרד הבריאות אודות התחלואה בעיר אינם נכונים, וכי ביממה האחרונה נוספו שלושה חולים בלבד: "רובם של החולים הפעילים בעיר (21 מתוך 35) מרוכזים ברחובות הצמודים – זלמן שז"ר, שפע חיים ודוד אלעזר. בשאר הרחובות ישנם חולה אחד או שניים בלבד. משכך ברור כי אין כל היגיון בסגירת חמש השכונות, מדובר בסגירה מיותרת של חצי עיר".

"מצבה של העיר טבריה קשה מאוד, והפגיעה בכלכלת העיר כתוצאה מהקורונה בלתי נסבלת. החלטה מצערת זו על סגר לא מדויק כבר נותנת את אותותיה בדמות ביטולים רבים במלונות וחשש של אזרחים רבים מהגעה לעיר. זאת כאשר כאמור ריכוז החולים הינו קטן מאוד, בהאטה בימים האחרונים ורחוק מאוד מאזור התיירות". מעתוק סיים את מכתבו בבקשה לבחון מחדש את החלטת הסגר.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה) מחה אף הוא על ההחלטה להטיל סגר. לדבריו, "ישנם מוקדי הדבקה מסוכנים ורגישים בהרבה מהעיר אלעד או מהשכונה החרדית בטבריה, למרות זאת הסגר לא הוטל עליהן. משרד הבריאות ממשיך לסמן את הציבור החרדי כיעד קל שאפשר להכניס אותו לגטו, כנראה משום שהוא לא מצליח למצוא פתרונות איך להתמודד עם התפשטות הנגיף. ההתנהלות הזו חייבת להשתנות".

ראש הממשלה הודיע אמש כי ימשיך בהתייעצויות, בהן ידון באפשרות להטיל סגרים על יישובים נוספים, בהתאם לנתוני התחלואה. דוח חדש של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם הבוקר, ציין את ההתפשטות המהירה בתחלואה ביישובים החרדיים. על פי נתוני הדוח, בערים בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש זוהו כ-14% מכלל החולים החדשים בארץ השבוע: "בצירוף התחלואה בשכונות חרדיות בערים אחרות בארץ, חלקו של המגזר החרדי הינו כ-20% מכלל החולים הפעילים כיום". הדוח המליץ על "מתן מענה ייעודי נחוש ומיידי, בתחומי האכיפה, הבידוד, ההסברה והסיוע לאוכלוסייה, במטרה לעצור במהירות את התפשטות המגפה".

דוח נוסף של מרכז המידע קרא להגדיל את מספר הבדיקות ביישובים באקה אל-גרבייה וג'ת ולהגביר את האכיפה וההסברה, זאת לאור הזינוק בשיעורי התחלואה שאותר בהם. במרכז הדיונים שיקיים נתניהו תעמוד גם בת ים. על פי מרכז המידע, מספר הנדבקים בעיר בשבועות האחרונים דומה מאוד לתחלואה שהייתה בחודשים מרץ-אפריל. מוקדי התפרצות מדאיגים נוספים נמצאים בקריית גת, אום אל-פחם, חורה וערערה בנגב.

נתניהו, אמש (וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

בתוך כך, על רקע העלייה התלולה בתחלואה, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו המאפשר גיוס בצווי חירום של עד 250 אנשי מילואים, רובם אנשי פיקוד העורף, עד ל- 30 ביולי. בלשכת השר ציינו, כי מדובר בצו קיים שתוקפו יפוג ב- 30 ביוני: "הגיוס יתבצע לפי צורך בלבד, ובהתאם להתפתחויות בהתפשטות מגיפת הקורונה".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה