חדשות בריאות

מניין קורבנות הקורונה עלה ל- 302, ביממה האחרונה נוספו 114 חולים

מבין 3,430 החולים הפעילים, מצבם של 31 מוגדר קשה, ו- 23 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 46 חולים מוגדר בינוני. 15,390 חולים הבריאו עד כה מהנגיף

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 10:45)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי מניין קורבנות הקורונה בישראל עלה ל- 302. ביממה האחרונה נוספו 114 בני אדם לרשימת הנדבקים המאומתים בנגיף. מאז תחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 19,122 נדבקים.

מבין הנדבקים, 3,430 מוגדרים כחולים פעילים. 31 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 23 מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 46 חולים מוגדר בינוני. 15,390 חולים הבריאו עד כה מהנגיף.

על פי נתוני המטה לביטחון לאומי, תל אביב ממשיכה להוביל את מגמת העלייה בתחלואה, כשקצב ההכפלה השבועי של הנדבקים בה עומד על 1.3 – גבוה מאשר בירושלים ובני ברק, בהן הקצב עומד על 1.0. ריכוז ההדבקות בתל אביב נמצא בקרב אוכלוסיית הזרים בדרום העיר, וכן במרכז יפו. 

ממשרד החינוך נמסר, כי מספרם של מוסדות החינוך שנסגרו בעקבות מקרי הידבקות בקורונה עלה ל- 193. מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנכנסו לבידוד מניעתי עומד על 25,669, ומספר החולים עלה ל- 529.

בבית החולים שיבא בתל השומר נפטר אמש הקורבן הצעיר ביותר בישראל של הקורונה – אושרי אסולין, בן 26 מכפר סבא, שאושפז לפני יותר מחודש. כתוצאה מסיבוכי הנגיף, אסולין לקה בדלקת רב-מערכתית, שגרמה לפגיעה נדירה בשריר הלב. הוא הורדם והונשם, וחובר למכשיר ECMO. מצבו הוגדר קשה מאוד, ובמהלך אשפוזו הוא עבר מספר החייאות. אמש, כאמור, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הובא הלילה למנוחות בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. 

מוקדם יותר אתמול, הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, כי ישראל נמצאת כעת בתחילתו של גל קורונה שני. דבריה נאמרו במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת, בו השתתפה בשיחת וידיאו.

"אנחנו חווים את תחילתו של גל שני", אמרה סדצקי. "תקופה די ארוכה הייתה לנו, של למעלה משבועיים, של מין רגיעה של פחות מ- 20 חולים ליום. התחלנו לעלות לאט לאט, כשהיום אנחנו נמצאים כבר מספר ימים קרוב ל- 200 חולים ליום". סדצקי ציינה, כי "מה שמאפיין את ההתפרצות שאותה אנחנו חווים עכשיו זה שהיא בכל הארץ. אנחנו לא בדיוק יודעים לזהות מי קבוצות הסיכון. אנחנו רואים את זה צץ פה ושם בפיזור גיאוגרפי מאוד רחב".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה