חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: 44 חולים נוספים ביממה האחרונה

כמחצית מהחולים החדשים במוסדות החינוך מגיעים מתיכון הגימנסיה העברית בירושלים, וכל התלמידים ואנשי הצוות שלו הונחו להיכנס לבידוד. בית הספר הרטמן נסגר ועבר ללמידה מרחוק, לאחר שאחד המורים אובחן כחולה קורונה. מקרי הידבקות התגלו בבית הספר היסודי על שם זלמן ארן ובתיכון לאומנויות

שער בית הספר בן גוריון בירושלים (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)שער בית הספר בן גוריון בירושלים (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:11)

לאחר התפרצות הקורונה בתיכון הגימנסיה העברית בירושלים, הודיעו היום (ראשון) בתי ספר נוספים בעיר על חולים שהתגלו בהם. על פי הנתונים המעודכנים, ביממה האחרונה אובחנו 44 חולים במוסדות החינוך בישראל, כמחציתם בקרב תלמידי הגימנסיה. בעקבות ריבוי מקרי ההידבקות במוסד, הונחו כל התלמידים ואנשי הצוות להיכנס לבידוד.

בית הספר הרטמן בבירה נסגר ועבר ללמידה מרחוק, לאחר שאחד המורים – המלמד גם בגימנסיה – אובחן כחולה. אתמול התברר, כי תלמיד כיתה ז' בבית הספר נדבק בנגיף, לאחר שבא במגע עם תלמידי הגימנסיה. כמו כן, תלמידת תיכון בבית הספר לאומנויות ותלמידה בבית היסודי על שם זלמן ארן אובחנו כחולות קורונה. כמה בתי ספר בעיר – ביניהם בית הספר היסודי על שם פולה בן גוריון, והתיכונים בויאר וליד"ה – החליטו שלא לפתוח הבוקר את שעריהם, מחשש להתפשטות הנגיף. על אף שבעירייה הוחלט לקיים את הלימודים בעיר כסדרם, בחלק מבתי הספר נרשמה נוכחות נמוכה של תלמידים.

בימים האחרונים נרשמו למעלה מ- 150 מקרי הידבקות במערכת החינוך, רובם מהגימנסיה העברית שבשכונת רחביה. בבדיקות קורונה שנערכו בסוף השבוע אובחנו 104 תלמידי בית הספר כחולים, זאת בנוסף ל- 15 אנשי צוות ו- 3 הורים. עשרות אנשי צוות מבית הספר הגיעו בשעות הבוקר להיבדק במתחם "היבדק וסע", שהוקם בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם.

התפרצות קורונה אובחנה גם בישיבה הממוקמת בקריית יערים (טלז סטון). מהמועצה המקומית נמסר, כי בערב חג השבועות התגלו 8 חולי קורונה בקרב התלמידים. מספר תלמידים נוספים, הסובלים מתסמינים, עוברים בדיקות בשעות אלו. בהודעת המועצה הודגש, כי "תלמידי הישיבה בגילאים 16-17 אינם תושבי היישוב קריית יערים, ולא באו במגע עם תושבי היישוב. מאז נפתחה הישיבה ללימודים, למדו התלמידים בקבוצות למידה קטנות (קפסולות), וכלל תלמידי הישיבה לא עזבו את שערי הישיבה". בדיונים שקיים ראש המועצה יצחק רביץ עם משרד הבריאות, פיקוד העורף ונציגי קופות החולים, הוחלט כי תלמידי הישיבה יעברו בשעות הקרובות למלון קורונה בצפון הארץ.

מקרי הידבקות נוספים במערכת החינוך אותרו בבני ברק ובחולון. גננת, העובדת בשני גנים בבני ברק, אובחנה אמש כחולת קורונה. 17 ילדים ו- 9 אנשי צוות נכנסו לבידוד. תלמיד כיתה ז' בבית הספר "קציר" בחולון התגלה כחולה, ועקב כך הונחו 6 מורים וכ- 120 תלמידים בשכבה להיכנס לבידוד. 

על אף שבמשרד הבריאות דחפו לסגירה מחדש של מוסדות החינוך, החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרים נוספים – בהתייעצות שקיימו – כי הטיפול בתחלואת הקורונה במערכת החינוך יתבצע באופן נקודתי. נתניהו התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, לעלייה שחלה בימים האחרונים בתחלואת הקורונה ולהתרופפות המשמעת הציבורית בהקפדה על הנחיות משרד הבריאות. "הנתונים עדיין לא ברורים, אבל אין ספק שיש עלייה באופן יחסי למה שהיינו רגילים בשבועות האחרונים. כלומר, הקורונה לא מאחורינו", אמר. "כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אמיתי, נבחן בימים הקרובים את המשך הצעדים, ואם צריך – נשנה את המדיניות בהתאם".

נתניהו, ואחריו שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, קראו לציבור להקפיד על חבישת מסכות, שמירת מרחק ושמירה על היגיינה. "אנחנו חייבים להפגין אחריות אישית, של כל אזרח ובית אב", הדגיש גנץ. "אפשר להמציא את המדיניות הכי גדולה במדינת ישראל – אבל אם הפרט לא יתנהג נכון ובזלזול, לא תהיה לה תוחלת. כל אחד חייב לראות את עצמו כאילו עליו מוטלת חובת המאבק בקורונה – לא להיכנס להיסטריה, לא להיכנס לסגר עצמי, אלא להתנהג נכון באופן אישי".

אדלשטיין התריע מפני העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים בתוצאות החיוביות של אבחוני הקורונה: "יש לנו אירוע נקודתי בבית ספר בירושלים, עם מספרים גדולים וחריגים. אני שומע את הקולות שאומרים: 'מה הפאניקה הזאת? מדובר באירוע נקודתי'. צריך להבין, העלייה המתמדת במספרי החולים החלה עוד לפני האירוע של בית הספר בירושלים, וגם אם מנכים את הנתונים של בית הספר – עדיין רואים את מגמת העלייה. תוצאות הבדיקות אתמול הצביעו על עלייה של פי 5 בתוצאות החיוביות, מחצי אחוז ל- 2.5 אחוז".

את דבריו סיים אדלשטיין באזהרה: "אני קורא גם לבעלי העסקים והמוסדות להקפיד על הכללים ועל התו הסגול. אזרח לא חייב לקרוא את כל האותיות הקטנות, אבל לא קשה להבין את 3 הדברים שאנחנו חוזרים עליהם – מסכה, מרחק והיגיינה. או שכולנו נהיה בסדר – או שכולנו נהיה בסגר, והרבה יותר מהר משחושבים".

תגיות:מערכת החינוךירושליםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה