חדשות בעולם

היסטוריה: נאס"א תשגר שני אסטרונאוטים לחלל – לראשונה בחללית פרטית

עשור לאחר סיום תוכנית המעבורות של נאס"א, תשגר סוכנות החלל האמריקנית שני אסטרונאוטים – לראשונה על סיפונה של חללית פרטית, הנמצאת בבעלות חברת SpaceX. השיגור יתבצע באמצעות משגר מדגם פלקון 9 של החברה

מרכז החלל של נאס"א בפלורידה (תמונה: שאטרסטוק)מרכז החלל של נאס"א בפלורידה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

סוכנות החלל של ארצות הברית, נאס"א, מתכוננת לעשות היסטוריה: אם לא יהיו עיכובים, מחר (רביעי) בשעה 23:33 (שעון ישראל) ישוגרו שני אסטרונאוטים שלה לחלל – לראשונה בטיסת חלל מסחרית.

שני האסטרונאוטים, דאג הארלי ובוב בנקן, יעשו את דרכם לתחנת החלל הבינלאומית על סיפונה של חללית מדגם דראגון של החברה הפרטית SpaceX שבבעלות היזם אילון מאסק. המשגר מסוג פלקון 9, באמצעותו ישוגרו לחלל, שייך אף הוא לחברה, שתהיה אחראית לניהול השיגור ממרכז החלל על שם קנדי בפלורידה.

מדובר בשיגור הראשון לחלל של אסטרונאוטים אמריקנים מאז 2011, המתבצע משטח ארצות הברית, לאחר שנאס"א הפסיקה בשנה זו את תוכנית מעבורות החלל. בשנים האחרונות הסתייעה הסוכנות במשגרים ובחלליות של רוסיה כדי לשגר אסטרונאוטים שלה לתחנת החלל הבינלאומית.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתכנן להגיע למרכז החלל בפלורידה יחד עם סגנו, מייק פנס, כדי לצפות בשיגור. בבית הלבן מציגים את השיגור כחלק מהבטחתו של הנשיא לחדש את הדומיננטיות האמריקנית בחלל. בדצמבר האחרון הוא הכריז על הקמת "כוח חלל" בצבא ארצות הברית, כזרוע הכפופה לחיל האוויר. "מול האיומים החמורים לביטחון הלאומי שלנו, העליונות האמריקנית בחלל חיונית ביותר", אמר. "אנחנו מובילים במרוץ, אבל לא מספיק. בקרוב מאוד נוביל בפער גדול בהרבה".

תגיות:חללארצות הבריתנאס"אאסטרונאוטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה