חדשות בעולם

טראמפ הודיע על הקמת "כוח החלל" האמריקני: "ירתיע תוקפנות"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ הודיע על הקמת "כוח חלל", שנועד להגן על נכסים קיימים של ארצות הברית, ביניהם מאות לוויינים: "העליונות האמריקנית בחלל חיונית ביותר"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (שבת) על הקמתו של  "כוח חלל" אמריקני. בטקס החתימה על חוק התקציב הצבאי המאפשר את הקמתה של זרוע החלל, שנערך בבסיס חיל האוויר אנדרוס שליד וושינגטון, אמר טראמפ כי "החלל הוא תחום הלוחמה החדש ביותר בעולם". הוא ציין, כי "מול האיומים החמורים לביטחון הלאומי שלנו, העליונות האמריקנית בחלל חיונית ביותר. אנחנו מובילים במרוץ, אבל לא מספיק. בקרוב מאוד נוביל בפער גדול בהרבה".

זרוע החלל החדשה היא הראשונה שמוקמת בצבא ארצות הברית מזה 70 שנה, ותהיה כפופה לחיל האוויר האמריקני. טראמפ אמר בנאומו, כי מבחינתו מדובר בהגשמה של אחד מהיעדים שהציב עם כניסתו לתפקידו. הוא הבהיר, כי הכוח יסייע לארצות הברית "להרתיע תוקפנות ולשלוט באופן מוחלט על הקרקע". תוכנית הפעולה של זרוע החלל אינה כוללת הצבת חיילים בחלל, אלא נועדה להגן על נכסים קיימים של ארצות הברית, ביניהם מאות לוויינים המשמשים לתקשורת ולמעקב.

הכוח, בראשו יעמוד הגנרל ג'יי ריימונד, יזכה בשנתו הראשונה לתקציב של 40 מיליון דולר, ויכלול כ- 16 אלף חיילים ואזרחים. הקמתו התאפשרה בעקבות פשרה בין הרפובליקנים והדמוקרטים בסנאט, שאישר בשבוע שעבר את תקציב הביטחון.

במהלך הטקס חתם טראמפ על התקציב השנתי של הצבא האמריקני, בסך 738 מיליארד דולר, וזאת כחלק מתקציב ממשלתי כולל בסך 1.4 טריליון דולר. התקציב יכלול גם מימון לבניית גדר הגבול עם מקסיקו – אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של טראמפ בקמפיין הקודם שלו לנשיאות.

הקמת הזרוע האמריקנית החדשה באה על רקע ההתקדמות הצבאית והטכנולוגית של סין ורוסיה והאיום הטמון בכך עבור ארצות הברית. סגן הנשיא מייק פנס טען בעבר, כי ארצות הברית צריכה להגיב לאתגר שמציבה התחמשותן של שתי מדינות אלו בלייזרים מוטסים ובטילים נגד לוויינים: "הסביבה בחלל השתנתה בדור האחרון באופן מוחלט. המרחב שהיה בעבר שליו הפך לצפוף ועוין".

תגיות:חללדונלד טראמפצבא ארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה