חדשות בריאות

ארגון הבריאות העולמי השעה את הניסוי ב"תרופה של טראמפ"

ארגון הבריאות העולמי הודיע על השעיית הניסוי בתרופת ההידרוקסיכלורוקווין, שנועד לבדוק את יעילותה לטיפול בתסמיני קורונה. הגורם להשעיה – מחקר חדש, שטען כי שיעורי התמותה בקרב חולי קורונה שטופלו בתרופה גבוהים יותר מאשר בקרב חולי קורונה אחרים. הנשיא טראמפ חשף לאחרונה כי הוא נוטל את התרופה באופן קבוע

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי הודיע אמש (שני) על השעיה זמנית של הניסוי הקליני שהוא עורך בתרופה נגד מלריה, שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף לאחרונה כי הוא נוטל אותה באופן קבוע כדי למנוע הידבקות בקורונה. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, מסר על ההחלטה בתדרוך לתקשורת.

בסוף השבוע פרסם כתב העת הרפואי "לנסט" (Lancet), כי שיעורי התמותה בקרב חולי קורונה שקיבלו את התרופות הידרוקסיכלורוקווין וכלורוקווין גבוהים יותר מאשר בקרב חולי קורונה אחרים. בארגון הבריאות העולמי עורכים בתקופה האחרונה ניסויים נרחבים בתרופות אלו ובאחרות, כדי לקבוע את מידת יעילותן לטיפול בתסמיני קורונה. אדהנום הדגיש כי ההחלטה על ההשעיה נוגעת אך ורק לגבי ההידרוקסיכלורוקווין, וכי ניתן להמשיך ולהשתמש בתרופה לצורך טיפול במלריה ובמחלות אוטואימוניות. לדבריו, אנשי הארגון ימשיכו לבחון את הנתונים כדי לגבש עמדה סופית בנוגע להמשך הניסוי בתרופה זו לטיפול בקורונה.

כזכור, טראמפ אמר בשבוע שעבר כי הוא נוטל באופן קבוע את ההידרוקסיכלורוקווין, כדי למנוע תסמיני קורונה. במסיבת עיתונאים בבית הלבן סיפר הנשיא האמריקני, כי רופאו האישי המליץ לו שלא לקחת את התרופה, אולם הוא ביקש אותה מהרופא של הבית הלבן, שנענה לבקשתו.

טראמפ ציין, כי הוא נוטל את התרופה כבר שבוע וחצי – כדור אחד ליום – וכן לוקח גם תוסף אבץ. "התחלתי לקחת את התרופה, כי אני חושב שהיא טובה", אמר. "שמעתי עליה הרבה חדשות חיוביות, ואמרתי: מה יש לך להפסיד?". הוא הוסיף, כי בינתיים הוא מרגיש בסדר: "אני עדיין כאן".

מאז התפרצות הנגיף בארצות הברית, חזר טראמפ לא אחת על הטענה כי התרופה –  המיועדת, כאמור, לטיפול במלריה – עשויה לסייע בריפוי הקורונה. לטענה זו לא נמצאו עד כה ראיות תומכות. מנהל התרופות האמריקני (FDA) הזהיר בחודש שעבר, כי התרופה עלולה לגרום להפרעות בקצב הלב אצל חלק מהמשתמשים בה ואף להוביל למוות, וקרא שלא להשתמש בה מחוץ לסביבת בתי חולים או שלא במסגרת מחקרית.

תגיות:דונלד טראמפארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה