חדשות בריאות

מספר חולי הקורונה עלה ב-1.6%; מניין המונשמים ירד ל-99

הממשלה קיבלה הערב את בקשת שר החינוך הרב רפי פרץ לדון מחר בסוגיית חזרת הלימודים במתכונת שונה. לפי התוכנית של המשרד, שטרם אושרה על ידי משרד הבריאות, ראשית תהיה חזרה לשגרה של הגנים והכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים, וכן ילדים ונוער בסיכון

איש צוות רפואי בשערי צדק, השבוע (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)איש צוות רפואי בשערי צדק, השבוע (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע הערב (מוצ"ש) כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-15,298 – עלייה של 1.6% ביממה האחרונה. מספר החולים במצב קשה עלה ל-127, מספר המונשמים ירד ל-99 ומספר המתים עלה ל-199.

בבית החולים שערי צדק הודיעו הערב כי במחלקות המבודדות נפטרו בסוף השבוע 2 מטופלים. בין הקורבנות, הרשל פורוש בן 58 שהובא בערב שבת על ידי מד"א לאחר החייאה ממושכת ללא רוח חיים, שלושה ימים לאחר שרעייתו נפטרה מהנגיף. מצבו של בנו מוגדר קשה. בנוסף, אישה בת 84 עם מחלות רקע נפטרה לאחר שחלתה בנגיף.

הממשלה קיבלה את בקשת שר החינוך הרב רפי פרץ לדון מחר בסוגיית חזרת הלימודים במתכונת שונה. במשרד החינוך חותרים להחזרת הלימודים בגנים ובבתי הספר, במתכונת מצומצמת, החל מיום ראשון הבא, 3 במאי. לפי התוכנית של המשרד, שטרם אושרה על ידי משרד הבריאות, ראשית תהיה חזרה לשגרה של הגנים והכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים, וכן ילדים ונוער בסיכון. הנושא יעלה בישיבת ועדת השרים בנושא הקורונה, בה יציג שר החינוך את המתווה שלו לחזרה מדורגת. השר פרץ מסר כי "המתווה מחזיר את מערכת החינוך לתפקוד, אם כי במתכונת שונה וזהירה".

במסגרת המתווה יחולקו גני ילדים לשתי קבוצות, עם 15 ילדים בממוצע בכל קבוצה. כל קבוצה תהיה נוכחת בגן חצי שבוע, וחצי שבוע במתכונת למידה מרחוק. אפשרות דומה גובשה גם לגבי צהרונים. תלמידי כיתות א' עד ג' יחולקו גם הם לקבוצות של 15, ותהיה למידה פיזית בבתי הספר. ההפסקות יהיו בשעות שונות, כדי להימנע מחשיפה בזמנים אלו. יתר התלמידים ימשיכו בלמידה מרחוק, וההכנות לבגרויות ייערכו בקבוצות של עד עשרה תלמידים.

ליצמן ונתניהו במסיבת עיתונאים, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ליצמן ונתניהו במסיבת עיתונאים, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי הממשלה תדון בקיצור שעות הסגר ביישובים הערביים במהלך חודש הרמדאן. זאת, ברקע בקשותיהם של חברי כנסת מהרשימה המשותפת ומראשי ערים בחברה הערבית לקצר את שעות הסגר.

עם צאת השבת פורסם כי שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו לעזוב את משרדו, בתמורה לקבלת תיק הבינוי והשיכון המורחב. במהלך פגישת השניים ביום חמישי הציע ליצמן את התפטרותו ממשרד הבריאות בעקבות שיחה עם האדמו"ר מגור, ולפני כניסת השבת עדכן ליצמן את ראש הממשלה על החלטתו הסופית.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר לאחר ההודעה כי הוא "‏קורא להוציא את משרד הבריאות מהפוליטיקה ולמנות שר מקצועי שיהיה נקי משיקולים זרים ויפעל להבראת מערכת הבריאות".

תגיות:נגיף קורונהמשרד החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה