חדשות בריאות

הממשלה אישרה את התקנות לשעת חירום להגבלת התנועה

התקנות, שאושרו על ידי שרי הממשלה בישיבה טלפונית, נועדו לצמצם את התנועה והפעילות של האוכלוסייה במרחב הציבורי, ובכך למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. כל הפרטים – בכתבה

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הלילה (שישי) תקנות לשעת חירום, שנועדו לצמצם את התנועה של האוכלוסייה בישראל, על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. התקנות אושרו פה אחד בישיבה טלפונית. במסגרתן צומצמו והוגבלו הפעילויות במרחב הציבורי, ונקבעו הגבלות על פעילויות המסחר, הבילוי והפנאי לתקופה של 7 ימים; לאחר מכן ייבחן האם יש צורך להאריך אותן או לשנותן. משרד הבריאות יפיץ הנחיות מפורטות לגבי הפעילות במקומות המסחר והשווקים.

בהודעה שנמסרה מטעם הממשלה הודגש, כי זכות ההפגנה תישמר, ובלבד שיישמרו תקנות והנחיות משרד הבריאות כפי שחלות על כלל הפעילויות.

על פי התקנות החדשות, אין לצאת ממקום המגורים, למעט לצורך אחת מהפעולות הבאות: הגעה למקום העבודה וחזרה ממנו, בכפוף לכך שמקום העבודה יכול לעבוד לפי התקנות שנקבעו לשם כך בנפרד; הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים ושירותים בסיסיים או חיוניים אחרים; קבלת שירות רפואי; תרומת דם; הפגנה; פעילות ספורט לא מאורגנת, שכוללת עד 5 אנשים; יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה, הלוויה, וכן יציאה לתפילה של עד 10 אנשים תוך שמירה של מרחק של 2 מטרים אחד מהשני; יציאה ממקום מגורים, לזמן קצר ובקרבת מקום, של יחיד או של אנשים בני אותו תא משפחתי הגרים באותו מקום; יציאה לצורך סיוע לאדם הזקוק לכך, ובכלל זאת לאנשים מבוגרים; ויציאה לצורך חיוני אחר.

בנוסף, קובעות התקנות כללי התנהגות במרחב הציבורי, שנועדו ליצור "ריחוק חברתי" ומניעת הדבקה מאדם לאדם: יש להקפיד על שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן, למעט בין אנשים הגרים באותו מקום; בנסיעה ברכב פרטי, יהיו עד 2 נוסעים באותו הרכב, למעט אנשים הגרים באותו מקום. הגבלה זו אינה חלה על נסיעת עובד, המועסק במקום עבודה חיוני, או כאשר יש צורך חיוני בנסיעה של מעל 2 נוסעים באותו רכב. עוד קובעות התקנות, כי בשירות משלוחים למקום מגורים, יונח המשלוח סמוך לפתח בית המגורים ומחוצה לו.

החל מהבוקר, המשטרה תתגבר את כוחותיה במרחב הציבורי על מנת לאכוף את התקנות החדשות. על מפרי התקנות יוטלו קנסות של אלפי שקלים. בעלי עסקים שיפתחו את עסקיהם עלולים אף להיות חשופים לעונש מאסר של חצי שנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש על כוונתו להביא לממשלה את אישור התקנות לשעת חירום, שיחייבו את הציבור להישאר בבתים. "זמנים קשים מחייבים החלטות קשות", אמר. "אזרחי ישראל, אתם נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו לא בקשה, לא המלצה. זו הנחיה מחייבת, שתיאכף על ידי גורמי האכיפה".

נתניהו הדגיש, כי התקנות מגובות משפטית. "אני יודע שזה לא קל, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות", הבהיר. "מדובר בצעד שלא היה כמותו מאז קום המדינה, אבל גם מגפת הקורונה לא הייתה מאז הקמת המדינה. בעצם לא היה דבר כזה במאה השנים האחרונות".

"כל אחד מכם הוא לוחם במערכה נגד הקורונה", הצהיר ראש הממשלה. "אל תגידו 'לי זה לא יקרה, למשפחתי זה לא יקרה' – כי אם לא תפעלו נכון, זה כן יקרה לכם. אל תגידו 'יהיה בסדר' – כי אם לא תפעלו נכון, לא יהיה בסדר. הדרך לניצחון על מגפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית ננצח אותה".

תגיות:משטרת ישראלמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה