חדשות בריאות

נתניהו: נפעיל תקנות חירום, הציבור חייב להישאר בבתים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע, כי הממשלה תפעיל תקנות לשעת חירום שיחייבו את הציבור להישאר בבתים, למעט החרגות לצורכי עבודה, הצטיידות במזון ותרופות וטיפול רפואי: "האחריות רובצת גם עליכם, אזרחי ישראל. הדרך לניצחון על מגפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית ננצח אותה"

נתניהו (צילום: פלאש 90)נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:34)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (חמישי), כי הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום, שיחייבו את הציבור להישאר בבתים. "אין רגע של הפוגה במאבק שלנו במגפת הקורונה", אמר בהצהרה לתקשורת. "סגרנו את גבולות המדינה, הנהגנו חובת בידוד נרחבת, הטלנו הגבלת התקהלות, דיללנו את מקומות העבודה והפעלנו אמצעים דיגיטליים לאיתור ולבידוד חולי קורונה. הצעדים הללו האטו את קצב התפשטות המגפה בישראל בהשוואה למדינות רבות בעולם, אבל המגפה מוסיפה להתפשט. היא כבר גבתה אלפי קורבנות בעולם. גם בארץ מספר החולים גדל מדי יום. לשמחתי עד לרגע זה איש בישראל לא מת מהקורונה, אבל לצערי זה לא צפוי להימשך".

"זמנים קשים מחייבים החלטות קשות", הצהיר נתניהו. "שלשום ביקשתי מכם להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית. יש היענות לכך, אבל היא לא מספקת. היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת. הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה. אזרחי ישראל, אתם נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו לא בקשה, לא המלצה. זו הנחיה מחייבת, שתיאכף על ידי גורמי האכיפה".

"אני יודע שזה לא קל, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות. מטרתן שכמה פחות אנשים יידבקו, ושכמה שפחות אנשים ידביקו. מדובר בהצלת חיים. הצלה ממוות של בני משפחה, של חברים, של שכנים. אם מישהו חושב שאני מגזים – תסתכלו על התמונות שמגיעות מספרד ומאיטליה, תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים, הם מעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים. אסור שזה יקרה כאן. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה. ולכן הלילה התקנות הללו ייכנסו לתוקפן מיד אחרי שיאושרו בממשלה".

נתניהו הדגיש כי "התקנות מגובות משפטית. בשלב הראשון הן יהיו בתוקף למשך 7 ימים. אני מבקש שקודם כל האנשים יאכפו אותן על עצמם. יש משטרה, יש חובה, אבל אני מבקש קודם כל את החובה הפנימית, את ההכרה הפנימית שכל אחד ואחד מכם צריך לאמץ לעצמו. כולם צריכים להישאר בבית, למעט העובדים שעבודתם הותרה על פי תקנות משרד האוצר. מדובר בצעד שלא היה כמותו מאז קום המדינה, אבל גם מגפת הקורונה לא הייתה מאז הקמת המדינה. בעצם לא היה דבר כזה במאה השנים האחרונות".

ראש הממשלה ציין יהיו החרגות מהתקנות, כדוגמת ההיתר לצאת מהבתים לצורך הצטיידות במזון ובתרופות ולצורך טיפול רפואי: "אנחנו מצפים שלא תנצלו אותן לרעה. אל תתקהלו ואל תתגודדו. שמרו על כללי ההיגיינה והמרחק של 2 מטרים – ורצוי הרבה יותר. זה לא משחק, זה יכול לחרוץ גורלות".

בנוגע לבדיקות הקורונה, אמר ראש הממשלה כי עד יום ראשון יגיע מספרן ל- 3,000 בדיקות ביום – "שווה ערך למספר הבדיקות לנפש בדרום קוריאה". לדבריו, "בשבוע לאחר מכן נגיע ל- 5,000 בדיקות ביום".

"האחריות רובצת גם עליכם, אזרחי ישראל. כל אחד מכם הוא לוחם במערכה נגד הקורונה. אל תגידו 'לי זה לא יקרה, למשפחתי זה לא יקרה' – כי אם לא תפעלו נכון, זה כן יקרה לכם. אל תגידו 'יהיה בסדר' – כי אם לא תפעלו נכון, לא יהיה בסדר. הדרך לניצחון על מגפת הקורונה תהיה ארוכה וקשה, אבל בעזרת השם ובעזרה הדדית ננצח אותה".

בסיום דבריו חזר נתניהו על קריאתו לאחדות פוליטית: "דווקא היום אנחנו חייבים לאחד כוחות. אנחנו חייבים להקים ממשלת אחדות, חייבים להתכנס לממשלת חירום לאומית. אני אומר לאנשי כחול לבן: היכנסו מתחת לאלונקה. נישא אותה יחד, ויחד נושיע את העם והמדינה".

על פי התקנות החדשות, אין לצאת ממקום המגורים אלא רק לצורך הפעולות הבאות: הגעה למקום העבודה וחזרה ממנו; הצטיידות במזון, תרופות ומוצרים חיוניים אחרים, וקבלת שירותים חיוניים; קבלת שירות רפואי; תרומת דם; הפגנה; פעילות ספורט לא מאורגנת, שכוללת עד 5 אנשים; יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה, הלוויה, ויציאה לתפילה; יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו מקום, לזמן קצר ולמקום בקרבת מקום המגורים; יציאה לצורך סיוע לאנשים מבוגרים הזקוקים לעזרה של אדם אחר; ויציאה לצורך חיוני אחר.

בנוסף, קובעות התקנות כי יש להקפיד על שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן, למעט בין אנשים הגרים באותו מקום. בנסיעה ברכב פרטי, יהיו עד 2 נוסעים באותו הרכב, למעט אנשים הגרים באותו מקום. פסקה זאת לא תחול על נסיעת עובד, המועסק במקום עבודה חיוני, למקום העבודה וחזרה ממנו.

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה