חדשות בארץ

בהלה בקניון גבעתיים – מחשש לחולה קורונה במתחם

במשרד הבריאות הרגיעו, כי "אין מניעה להגיע לקניון גבעתיים, ולהמשיך את שגרת החיים כסדרם". במערכת הבריאות נערכים להכשרת מתקני בידוד בבתי חולים ברחבי הארץ, נוסף למתקן הפעיל בבית החולים שיבא. ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את רשימת הקלפיות הייעודיות, בהן יוכלו השוהים בבידוד ביתי להצביע בבחירות לכנסת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בהלה פשטה הבוקר (ראשון) בקרב באי קניון גבעתיים, לאחר שאדם שנחשד כי הוא סובל מתסמיני נגיף הקורונה הגיע להיבדק במרפאה הנמצאת באחת מקומות הקניון. המבקרים החלו לנטוש את הקניון, ודיווחים, שהופצו בקבוצות ווטאספ של תושבי העיר, טענו כי שתי קומות במתחם פונו.

במשרד הבריאות הרגיעו, כי "אדם שחש לא בטוב, ושב מארצות הברית דרך איטליה, נבדק לפי הנהלים. אין מניעה מלהגיע לקניון גבעתיים, ולהמשיך את שגרת החיים כסדרם". בהודעה הובהר, כי "משרד הבריאות לא מוציא הודעות על חשודים או אנשים שנבדקים, אלא רק על חולים מאומתים בלבד".

בסוף השבוע עלה מספר חולי הקורונה בישראל ל- 7. כ- 4,500 אזרחים נדרשים לשהות בבידוד ביתי, לאחר שחזרו מחוץ לארץ או בעקבות שהייה בקרבתם של החולים. הנמצאים בבידוד יוכלו לצאת מחר לזמן קצר, וזאת אך ורק כדי להצביע בקלפיות ייעודיות שהוכנו עבורם ברחבי הארץ. לאחר מכן עליהם לשוב מיד לבתיהם. ההיתר לצאת מהבידוד ולהצביע אינו חל על מי שסובל מתסמינים של הקורונה – חום שמעל 38 מעלות, שיעול וכדומה – וכן אינו תקף לגבי השוהים בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מבודד הבית יהיה חייב לחבוש מסכה בדרכו לקלפי. הוא לא יוכל לנסוע בתחבורה ציבורית, ויצטרך להגיע לקלפי ברכב פרטי וללא מלווים. צוותים של מד"א יאיישו את הקלפיות, ויספרו את הקולות בתום ההצבעה. ועדת הבחירות המרכזית פרסמה את מיקומן של הקלפיות.

מיקום הקלפיות (אתר ועדת הבחירות המרכזית)מיקום הקלפיות (אתר ועדת הבחירות המרכזית)

על פי ההערכות, מספר חולי הקורונה בישראל עלול לעלות בתקופה הקרובה. במערכת הבריאות נערכים להכשיר מתקני בידוד בבתי חולים ברחבי הארץ, נוסף למתקן הפעיל כעת בבית החולים שיבא בתל השומר. משרד הבריאות הורה לבית החולים רמב"ם בחיפה להתכונן לקליטת חולי קורונה. במקביל, אישר המשרד למד"א להכשיר כ- 600 חובשים בכירים לביצוע בדיקות לצורך אבחון הנגיף.

(עודכן: 13:05)

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה