חדשות בארץ

סקרים חדשים: הליכוד מוביל, נמשך השוויון בין הגושים

על פי הסקרים, שפורסמו בחדשות 13 ובכאן ב', נמשכת מגמת ההיחלשות של כחול לבן מול הליכוד. עם זאת, בין מחנה השמאל-ערבים לגוש הימין-חרדים שורר עדיין שוויון

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

שני סקרים חדשים, שפורסמו ביממה האחרונה, מלמדים כי הליכוד ממשיך להוביל על פני כחול לבן, אולם התיקו הפוליטי בין הגושים ממשיך להישמר.

על פי סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס, שפורסם אמש (שני), כחול לבן צונחת ב- 4 מנדטים בהשוואה לסקר קודם שנערך לפני שבוע. הליכוד, עם 33 מנדטים – מנדט אחד יותר מכחול לבן – הופך למפלגה הראשונה בגודלה.

במקום השלישי ניצבת הרשימה המשותפת, עם 14 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ זוכה ל- 10 מנדטים.

ש"ס וימינה מקבלות כל אחת 8 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו. יהדות התורה עם 7 מנדטים. עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה.

מתוצאות הסקר עולה, כי במאזן בין גוש הימין-חרדים לגוש השמאל-ערבים נוצר שוויון 56. שילוב קואליציוני בין כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו יעמיד לרשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, 50 מנדטים בלבד. עם זאת, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו רחוק עדיין מסף 61 המנדטים הדרוש כדי להקים ממשלה צרה.

סקר מכון קנטאר, שפורסם הבוקר בכאן ב', מצביע על מגמות דומות. הליכוד אומנם מאבד מנדט לעומת סקר קודם, שנערך שלשום, אך עם 34 מנדטים ממשיך להוביל על כחול לבן, שאף היא מאבדת מנדט ונותרת עם 33 מנדטים. הרשימה המשותפת יציבה עם 14 מנדטים, העבודה-גשר-מרצ עם 10 מנדטים – תוספת מנדט לעומת הסקר הקודם.

ש"ס נשארת עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7, וכך גם ישראל ביתנו. ימינה מתחזקת במנדט – ל- 7. גם בסקר זה, עוצמה יהודית נותרת מחוץ לשערי הכנסת.

מהנתונים עולה, כי תמונת המצב במאזן בין הגושים נותרת ללא שינוי: מחנה השמאל-ערבים מוביל קלות על פני גוש הימין-חרדים – 57 מול 56.

שני הסקרים מצטרפים לסקרים של הימים האחרונים, בהם הסתמנה היחלשות של כחול לבן מול הליכוד. ההיחלשות מיוחסת, בין היתר, לחזרתה לכותרות של פרשת הרפז, ולהחלטתו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי".

בסקרים האחרונים ניתן להבחין גם בהתחזקותו של נתניהו מול גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. לאחר מספר שבועות, בהם נוצר שוויון סטטיסטי בין השניים, נתניהו שב ופתח פער מול יריבו. כך, לדוגמה, בסקר חדשות 13, 44% מהמשיבים סבורים כי הוא מתאים יותר לכהן כראש ממשלה, לעומת 30% הסבורים כי גנץ מתאים יותר.

תגיות:סקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה