חדשות בארץ

סקרים חדשים: הליכוד עוקף את כחול לבן

על פי הסקרים שפורסמו בחדשות 12 ובכאן חדשות, הליכוד מוביל על פני כחול לבן. בסקר חדשות 12 מחנה הימין-חרדים אף עוקף את גוש השמאל-ערבים, אם כי חסרים לו 4 מנדטים כדי להגיע לרף 61 המנדטים הנדרש להרכבת ממשלה

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הערב (ראשון) בחדשות 12, טוען להתחזקותו של גוש הימין-חרדים בכלל, ושל הליכוד בפרט. מדובר בסקר שני במספר, המצביע על התחזקות הימין, אם כי לראש הממשלה בנימין נתניהו חסרים עדיין 4 מספר מנדטים כדי להגיע לרף 61 המנדטים הדרוש כדי להרכיב ממשלת ימין.

על פי נתוני הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, הליכוד מתחזק במנדט – ל- 34 מנדטים, ועוקף את כחול לבן שיורדת ב- 2 מנדטים – ל- 33. הרשימה המשותפת שומרת על יציבות עם 13 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ מתחזקת קלות ל- 10 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה זוכות כל אחת ל- 8 מנדטים, כמו בסקר הקודם. גם ימינה וישראל ביתנו נותרות כל אחת עם 7 מנדטים. עוצמה יהודית נמצאת הרחק משערי הכנסת – עם 1.5% מהקולות.

בפילוח בין-גושי, גוש הימין-חרדים מגיע ל- 57 מנדטים, בעוד גוש השמאל-ערבים יורד ל- 56 מנדטים. 

סקר נוסף, שפורסם בכאן חדשות, מלמד אף הוא על התחזקות הליכוד, שזוכה ל- 35 מנדטים לעומת 34 מנדטים לכחול לבן. תוצאות נוספות בסקר זה, שנערך על ידי מכון קנטאר: הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ עם 9 מנדטים. ש"ס זוכה ל- 8 מנדטים, ויהדות התורה עם 7 מנדטים. כך גם לישראל ביתנו. ימינה עם 6 מנדטים. גם בסקר זה עוצמה יהודית מחוץ לכנסת – עם 1.3% מהקולות.

במאזן בין הגושים, בסקר זה מחנה השמאל-ערבים ממשיך להוביל עם 57 מנדטים, לעומת 56 מנדטים לגוש הימין-חרדים.

ביום חמישי האחרון פרסם מכון דיירקט פולס סקר, לפיו גוש הימין-חרדים מקבל 58 מנדטים, לעומת 55 לגוש השמאל-ערבים. בסקר זה הליכוד מקבל 33 מנדטים, לעומת כחול לבן שנחלשת ל- 31 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 14 מנדטים, והעבודה-גשר-מרצ – עם 10 מנדטים. ש"ס זוכה ל- 9 מנדטים, בעוד יהדות התורה וימינה מקבלות כל אחת 8 מנדטים. ישראל ביתנו זוכה ל- 7 מנדטים. גם בסקר זה, מפלגת עוצמה יהודית נותרת הרחק מאחוז החסימה – עם 1.2% מהקולות.

בליכוד מיהרו להגיב על הסקר החדש בחדשות 12, ומסרו כי משמעותו היא ש"אם בן גביר פורש, יש 61 וממשלת ימין". בימינה הגיבו ברוח דומה: "אם כל הימין ייצא להצביע – נגיע ל-61 מנדטים ותוקם ממשלת ימין".

תגיות:הליכודסקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה