חדשות בארץ

משרד הבריאות: אין חולי קורונה בישראל – נכון לעכשיו

על פי הודעת משרד הבריאות, כ- 140 בני אדם נבדקו בחשד שנדבקו בנגיף הקורונה, אך בניגוד לשמועות ברשתות החברתיות, עד כה לא אובחן חולה קורונה בארץ. המשרד הגדיל את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בתל השומר, ובימים הקרובים יוכשרו שלוש מעבדות נוספות

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי), כי עד כה נבדקו בישראל כ- 140 בני אדם בחשד שנדבקו בנגיף הקורונה. על פי הודעת המשרד, "כל התשובות שהתקבלו שליליות. לא אובחן בישראל, נכון לרגע זה, חולה עם נגיף הקורונה". עוד הודגש, כי הידיעות שהופצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות בנוגע לחולי קורונה שאותרו בארץ הן חדשות כוזבות (פייק ניוז), וכי המשרד פנה למשטרה כדי שתבדוק את הפרסומים הכוזבים: "הודעות רשמיות ועדכונים אפשר לקבל רק דרך הגורמים המוסמכים לכך במשרד הבריאות".

במשרד ציינו, כי הנחת העבודה של מערכת הבריאות היא כי הנגיף יגיע לישראל, וכי "המערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה". במסגרת ההיערכות, הגדיל משרד הבריאות את קיבולת מספר הבדיקות במעבדה המרכזית בבית החולים שיבא בתל השומר. כמו כן, בימים הקרובים יוכשרו שלוש מעבדות נוספות לבדיקות נגיף הקורונה ואימותו – בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, הדסה בירושלים ורמב"ם בחיפה.

בתוך כך, הישראלית הנמצאת על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" – שלגביה התעורר חשש כי חלתה בקורונה, לאחר שסבלה מחום – לא נדבקה בנגיף. כך התברר היום, לאחר חזרתן מהמעבדה של תוצאות הבדיקות שנערכו לה. 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות של הספינה, ביניהם 15 ישראלים, נתונים בהסגר מול חופי יפן, בשל התפרצות הקורונה על הספינה. עד עתה אומתו 136 בני אדם כחולים בנגיף, והצוותים הרפואיים ממשיכים בבדיקת אנשי הצוות והנוסעים.

קרוביהם של הישראלים שעל הספינה פרסמו היום מכתב זועם, בו הטיחו האשמות קשות ברשויות ביפן ובישראל, ודרשו מהמדינה ולהשיב את יקיריהם ארצה: "היפנים מבחינתם שהאוניה תיעלם. הם עושים את הניסוי הגדול בהיסטוריה של בידוד מחלות, כשבעצם זה לא בידוד. גם הבריאים חשופים יום יום לנשאים רבים, דבר שלא מתקבל על הדעת. אנחנו רואים את ממשלת יפן, חברת הספנות וממשלת ישראל אחראיות למחדל הזה. היפנים – חוסר מקצועיות שלא מעבירים אותם לבידוד רפואי, חברת הספנות – שמתירה לממשלת יפן לעשות באנייה כשלה, והרשויות בישראל – שמפקירות אותם בידי ממשלה אחרת עם סדרי עדיפויות שונים. מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות, ולהילחם על השבתם ועל בריאותם".

"התייעצנו עם פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית חולים שיבא, שגם התפלאה שהבידוד הוא באונייה, ולא במתחם שמיועד לזה", הוסיפו בני המשפחות. "אנחנו רוצים שיוקם צוות חירום, שיכלול את נציג משרד החוץ, נציג משרד הבריאות, מהנדס מומחה בתחום המערכות לבתי חולים, ונציג מטעמנו. הצוות הזה צריך לדאוג למתחם מוגן בארץ, על פי הכללים ההנדסיים והרפואיים, שיקבל אליו את בני המשפחה שלנו לבידוד בארץ בתנאים רפואיים מקובלים. הצוות הזה צריך לפעול מול היפנים באופן מיידי, על מנת שישחררו אותם להטסה לארץ. אי אפשר להמשיך לתת ליפנים לעשות באזרחים של ישראל ככל העולה על רוחם, ומדינת ישראל צופה מהצד".

רשויות הבריאות בסין מסרו הלילה, כי לרשימת מקרי המוות כתוצאה מנגיף הקורונה נוספו בתוך יממה 108 שמות, ומספרם של הקורבנות ברחבי המדינה הגיע ל- 1,016. מחוץ לסין דווח על 2 מקרי מוות – בפיליפינים ובהונג קונג. עוד נמסר, כי ביממה האחרונה נוספו בסין קרוב ל- 2,500 בני אדם שבדיקות המעבדה אישרו כי נדבקו בקורונה. מספרם הרשמי של הנדבקים ברחבי המדינה עומד על 42,638.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה